Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
1
Web
Previous
Vyučující:
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Organizace kurzu: Kurz je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.
Podmínky absolvování: průběžné vypracovávání zadaných úkolů
Kontakt na vyučujícího: gabriela.entlova@fpf.slu.cz
Způsoby komunikace: výuka v kombinované formě studia se odehrává podle rozvrhu zveřejněného na stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby a formou individuální konzultace s pedagogem. Komunikace s vyučujícím probíhá především univerzitním e-mailem, pomocí MS Teams nebo diskusní skupinou. Ověřování znalostí probíhá prezenčně formou diskuzí na jednotlivých konzultacích, resp. prostřednictvím diskuzního fóra, popřípadě prostřednictvím individuální konzultace s pedagogem.
Cíle studia: Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+.
Osnova:
1.
The generation gap (stages of life and what typical features we associate them
with)
2.
Past tenses (past simple, past continuous, used to, irregular verbs)
3.
Events in My Life (-ed endings and sentence rhythm)
4.
Headlines and news stories (working out meaning from context)
5.
In the picture (photography vocabulary: describing a photo, taking photos,
prepositions)
6.
Writing an article (“Tips for taking great portrait photos“ – planning the
content, thinking of a heading)
7.
Practical English: (social English phrases for describing and renting a car)
8.
Rubbish and recycling (rubbish and recycling nouns and phrasal verbs, kinds of
packaging, the prefix -re)
9.
Mobile phone recycling (future forms will / shall and going to, present
continuous for future arrangements)
10.
Degrees and careers (study and work vocabulary: higher education, applying for
a job or course, useful phrases)
Part-time
jobs and jobs abroad (first and second conditionals)
11.–12.
Revision (grammar and vocabulary of Unit 3 and 4, “A New York sanitation
worker” – watching a short film)
13. Final test
povinná:
LATHAM-KOENIG,
Ch, C OXENDEN a M BOYLE. English File Intermediate Plus Student’s Book.
Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-455831-0.
doporučená:
MURPHY, R. English
Grammar in Use, intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
ISBN 0 521-53762-2.
REDMAN, S. English
Vocabulary in Use, pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press,
1997. ISBN 0-521-55737-2.