Anglický jazyk II
Anglický jazyk II
Info
Term
Summer 2025

Průvodní list a organizace kurzu

Vyučující: 

Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.

Organizace kurzu: Kurz je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.

Podmínky absolvování: průběžné vypracovávání zadaných úkolů

Kontakt na vyučujícího: gabriela.entlova@fpf.slu.cz

Způsoby komunikace: výuka v kombinované formě studia se odehrává podle rozvrhu zveřejněného na stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby a formou individuální konzultace s pedagogem. Komunikace s vyučujícím probíhá především univerzitním e-mailem, pomocí MS Teams nebo diskusní skupinou. Ověřování znalostí probíhá prezenčně formou diskuzí na jednotlivých konzultacích, resp. prostřednictvím diskuzního fóra, popřípadě prostřednictvím individuální konzultace s pedagogem.

Cíle studia: Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+.

Osnova:

1. The generation gap (stages of life and what typical features we associate them with)

2. Past tenses (past simple, past continuous, used to, irregular verbs)

3. Events in My Life (-ed endings and sentence rhythm)

4. Headlines and news stories (working out meaning from context)

5. In the picture (photography vocabulary: describing a photo, taking photos, prepositions)

6. Writing an article (“Tips for taking great portrait photos“ – planning the content, thinking of a heading)

7. Practical English: (social English phrases for describing and renting a car)

8. Rubbish and recycling (rubbish and recycling nouns and phrasal verbs, kinds of packaging, the prefix -re)

9. Mobile phone recycling (future forms will / shall and going to, present continuous for future arrangements)

10. Degrees and careers (study and work vocabulary: higher education, applying for a job or course, useful phrases)

Part-time jobs and jobs abroad (first and second conditionals)

11.–12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 3 and 4, “A New York sanitation worker” – watching a short film)

13. Final test


Literatura

povinná:

LATHAM-KOENIG, Ch, C OXENDEN a M BOYLE. English File Intermediate Plus Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-455831-0. 

 

doporučená:

MURPHY, R. English Grammar in Use, intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0 521-53762-2.

REDMAN, S. English Vocabulary in Use, pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. ISBN 0-521-55737-2. 

Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
1
Web
Previous