Základy editorské praxe 1

Týden 11

Knižní trh. Práce redaktora


Kapitola se zabývá technickými okolnostmi toho, že si můžeme koupit knihu, která má určitou kvalitativní úroveň. Zabýváme se zde problematikou knižního trhu jako trhu, který se dosti liší od trhů s jinými výrobky, zejména v oblasti kapitálové náročnosti a také díky veřejnému zájmu na jeho fungování. Aby ale kniha mohla vstoupit na trh, musí ji nejdříve někdo pro vydání připravit – nestačí ji „napsat“ – a to je práce nakladatelského redaktora.

Naučím se:

  • vyložit specifika knižního trhu;
  • vysvětlit různé formy veřejné podpory na knižním trhu;
  • charakterizovat aktuální trendy na knižním trhu;
  • objasnit pracovní náplň nakladatelského redaktora;
  • načrtnout specifika redaktora periodického titulu.

Samostudium

Ve studijní opoře (viz podkapitola Organizace výuky z prvního týdne) studujeme strany 83–90.