Harmonogram, podmínky
Konzultační hodiny
Středa: 8:00 - 9:30
Dle emailové domluvy
Možnost konzultace online formou (MS Teams)
(ve zkouškovém období konzultační hodiny neplatí)
Harmonogram přednášek a seminářů z předmětu Sociální
podnikání v ZS 2022/2023
Prezenční studium
Datum |
Téma přednášky a semináře |
Vyučující (Duháček, Krejčí, Palová,Beck) |
19.9. |
Podmínky absolvování. Projekt |
Duháček Šebestová |
26.9. |
Úvod do
sociálního podnikání a sociální ekonomiky Definice základních principů
sociálního podnikání (jako inovativního nástroje politiky zaměstnanosti a
regionálního rozvoje) a sociální ekonomiky v globalizované ekonomice |
Duháček Šebestová |
3.10. |
Podmínky
sociálního podnikání v ČR Legislativní podmínky sociálního podnikání. |
Beck |
10.10. |
Integrační
sociální podniky |
Krejčí |
17.10. |
Nejčastější
typy právní formy sociálních podniků v ČR – jejich výhody a nevýhody. Obory
činnosti sociálních podniků v ČR, platformy síťování sociálních podniků v ČR |
Beck – bodovaná aktivita |
24.10. |
Business
modely v sociálním podnikání Předpoklady pro sociální podnikání |
Beck– bodovaná aktivita |
31.10. |
Zakládání
sociálního podniku, typy zakladatelů a řízení sociálního podniku, a typy
business modelů. Analýzy. |
Beck-– bodovaná aktivita |
7.11. |
Vymezení
pojmu sociální inovace. Typy sociálních inovací, jejich životní cyklus. |
Duháček Šebestová |
14.11. |
Sociální
podnikání jako možný typ sociální inovace |
Duháček Šebestová |
21.11. |
Hodnocení
výkonnosti sociálního podniku |
Duháček Šebestová |
28.11. |
Financování
vzniku a rozvoje sociálních podniků Typy finančních zdrojů (dotace a finanční
nástroje, úvěrování, sociální bankovnictví), vícezdrojové financování.
Problematika veřejné podpory sociálních podniků a podpory de-minimis. |
Palová-– bodovaná aktivita |
5.12. |
Hodnocení
prostřednictvím základních podnikových ukazatelů výkonnosti.Využití
alternativních metod měření výkonnosti |
Duháček Šebestová |
13.12. |
Prezentace projektů |
Duháček Šebestová |
Do předmětu Sociální
podnikání navrhujeme následující zaměření, resp. možný výběr témat
(oblastí):
- Analýza a
zhodnocení využití marketingových nástrojů při činnosti vybraného
sociálního podniku (návrh využití nových nástrojů)
- Analýza a
zhodnocení financování činnosti vybraného sociálního podniku (návrh
využití nových/doplňkových zdrojů financování)
- Návrh
projektu na založení nového sociálního podniku (dle vlastního námětu)
- Návrh
komunikační a marketingové strategie vybraného sociálního podniku
- Transformace
stávajícího podniku na sociální podnik dle podmínek ČR
Rámcová témata
se mohou opakovat, jen aplikační "podnik" musí být jiný.
Seminární práci
možno konzultovat online přes MS Teams.
POVINNOSTI STUDENTA:
Bodovaná celosemestrální práce, vycházející z aktivní účasti na
seminářích (30 % hodnocení), aktivita na seminářích (20 %), písemná zkouška (50
% hodnocení).
·
Týmový
semestrální projekt (0-20 bodů) a jeho obhajoba (0-10 bodů)
o
Bude probíhat v max. 2-3členných skupinách,
závěrečná prezentace na 7 minut.
·
Aktivita
na seminářích (0-20) – proběhne na základě cvičení, úkolů či diskusí
v blocích s ing. Palovou (0-5b) a Ing. Beckem (0-15b). Konkrétní
podoba bude dána vyučujícím.
·
Kombinovaná
zkouška (0-50b)
o
Zkouška
může mít formu písemnou nebo ústní s možným využitím online nástrojů.
Karviná, 07.09.2022
doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D. v.r.
ve spolupráci s odbornými partnery