Sociální podnikání - přednášky a semináře

Harmonogram, podmínky

Konzultační hodiny

Pondělí: 10:40 - 12:00
Středa: 8:00 - 9:30
Dle emailové domluvy
Možnost konzultace online formou (MS Teams)
(ve zkouškovém období konzultační hodiny neplatí)

Harmonogram přednášek a seminářů z předmětu Sociální podnikání v ZS 2022/2023

Prezenční studium

Datum

Téma přednášky a semináře

Vyučující (Duháček,  Krejčí, Palová,Beck)

19.9.

Podmínky absolvování. Projekt

Duháček Šebestová

26.9.

Úvod do sociálního podnikání a sociální ekonomiky Definice základních principů sociálního podnikání (jako inovativního nástroje politiky zaměstnanosti a regionálního rozvoje) a sociální ekonomiky v globalizované ekonomice

Duháček Šebestová

3.10.

Podmínky sociálního podnikání v ČR Legislativní podmínky sociálního podnikání.

Beck

10.10.

Integrační sociální podniky

Krejčí

17.10.

Nejčastější typy právní formy sociálních podniků v ČR – jejich výhody a nevýhody. Obory činnosti sociálních podniků v ČR, platformy síťování sociálních podniků v ČR

Beck – bodovaná aktivita

24.10.

Business modely v sociálním podnikání Předpoklady pro sociální podnikání

Beck– bodovaná aktivita

31.10.

Zakládání sociálního podniku, typy zakladatelů a řízení sociálního podniku, a typy business modelů. Analýzy.

Beck-– bodovaná aktivita

7.11.

Vymezení pojmu sociální inovace. Typy sociálních inovací, jejich životní cyklus.

Duháček Šebestová

14.11.

Sociální podnikání jako možný typ sociální inovace

Duháček Šebestová

21.11.

Hodnocení výkonnosti sociálního podniku

Duháček Šebestová

28.11.

Financování vzniku a rozvoje sociálních podniků Typy finančních zdrojů (dotace a finanční nástroje, úvěrování, sociální bankovnictví), vícezdrojové financování. Problematika veřejné podpory sociálních podniků a podpory de-minimis.

Palová-– bodovaná aktivita

5.12.

Hodnocení prostřednictvím základních podnikových ukazatelů výkonnosti.Využití alternativních metod měření výkonnosti

Duháček Šebestová

13.12.

Prezentace projektů

Duháček Šebestová

 

Do předmětu Sociální podnikání navrhujeme následující zaměření, resp. možný výběr témat (oblastí):

  1. Analýza a zhodnocení využití marketingových nástrojů při činnosti vybraného sociálního podniku (návrh využití nových nástrojů)
  2. Analýza a zhodnocení financování činnosti vybraného sociálního podniku (návrh využití nových/doplňkových zdrojů financování)
  3. Návrh projektu na založení nového sociálního podniku (dle vlastního námětu)
  4. Návrh komunikační a marketingové strategie vybraného sociálního podniku
  5. Transformace stávajícího podniku na sociální podnik dle podmínek ČR

 

Rámcová témata se mohou opakovat, jen aplikační "podnik" musí být jiný.

Seminární práci možno konzultovat online přes MS Teams.

 

 

POVINNOSTI STUDENTA:

Bodovaná celosemestrální práce, vycházející z aktivní účasti na seminářích (30 % hodnocení), aktivita na seminářích (20 %), písemná zkouška (50 % hodnocení).

 

·         Týmový semestrální projekt (0-20 bodů) a jeho obhajoba (0-10 bodů)

o   Bude probíhat v max. 2-3členných skupinách, závěrečná prezentace na 7 minut.

·         Aktivita na seminářích (0-20) – proběhne na základě cvičení, úkolů či diskusí v blocích s ing. Palovou (0-5b) a Ing. Beckem (0-15b). Konkrétní podoba bude dána vyučujícím.

·         Kombinovaná zkouška (0-50b)

o   Zkouška může mít formu písemnou nebo ústní s možným využitím online nástrojů.

 

 

Karviná, 07.09.2022  

                                   

doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D. v.r.

ve spolupráci s odbornými partnery