Klauzurní práce I
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
Klauzurní práce I
Info
Období
léto 2024

Vyučující: Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., Mgr. Martin Novosad, MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena Kocí, MgA. Kristína Pupáková

Cíle předmětu: Student předloží autorskou audiovizuální práci na zadané téma v zadaném rozsahu a žánru. Spolu s ním odevzdá explikaci práce.

Organizace kursu: Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.

Podmínky absolvování: Na konkrétní audiovizuální práci na zadané téma student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu 1. ročníku studia, odevzdání explikace.

Kontakt na vyučujícího: monika.horsakova@fpf.slu.cz

Způsoby komunikace: Výuka v kombinované formě studia se odehrává podle rozvrhu zveřejněného na stránkách Ústavu historických věd FPF Slezské univerzity v Opavě. Komunikace s vyučujícím probíhá především univerzitním emailem, pomocí MS Teams nebo diskuzní skupinou. Ověřování znalostí probíhá prezenčně formou diskuzí na jednotlivých konzultacích, resp. prostřednictvím diskuzního fóra.

Osnova:
1. Stanovení tématu
2. Osobní konzultace nad námětem
3. Pitching
4. Osobní konzultace před natáčením
5. Natáčení
6. Osobní konzultace nad natočeným materiálem a scénářem
7. Postprodukce
8. Osobní konzultace nad hrubým střihem
9. Obraz a zvuk
10. Osobní konzultace nad obrazovým střihem
11. Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce
12. Mix zvuku
13. Kontrolní projekce a prezentace hotového snímku

Literatura:

Povinná
ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.
NICHOLS, B., Úvod do dokumentárního filmu. AMU, Praha 2010.
FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007.

Doporučená
CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993.
KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.
MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů, médií a multimédií). Praha: Albatros, 2008.
NOVOTNÝ, D, J. Budování příběhu. Praha: Karolinum, 2007.
PLAŹEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967.
WAJDA A. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996.

Vytyčení žánru a tématu klauzurní práce, zadání stopáže...

vytyčení nosných témat, příprava rozhovoru, lokace, promýšlení obrazové části, observačních momentů

prezentace námětu formou pitchingu, téma/logline, synopse, respondenti/sociální herci, režijní koncept/explikace, lokace, situace atd... Viz prezentaci o pitchingu.

Kapitola obsahuje:
1
PDF

Realizační fáze natáčení seminárního filmu. Student konzultuje s pedagogem jednotlivé fáze výroby. – Natáčení – Osobní konzultace nad natočeným materiálem a scénářem – Postprodukce – hrubý střih – Osobní konzultace nad hrubým střihem – Postprodukce obrazový střih a zvuk – Osobní konzultace nad obrazovým střihem – Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce – Mix zvuku

Kapitola obsahuje:
1
PDF
2
Studijní materiály
Předchozí