Teorie divadla a jeho složek
Týden 8
8. Myšlení o divadle. Hlavní představitelé světové divadelní teorie.
V této
kapitole studenti získají přehled o vývoji světové divadelní teorie
s důrazem na jednotlivé zásadní představitele a jejich díla. Nejprve se
blíže seznámí s vůbec prvními nejvýznamnějšími a nejucelenějšími díly se
zásadním dopadem na další vývoj divadelní teorie – Aristotelovou
Poetikou a Horatiovým Básnickým uměním. Následně svou pozornost
soustředí na vývoj teoretických pojednání v období středověku, ale
zejména renesance a baroka, v nichž autoři vycházeli právě z Aristotela.
Na tyto výrazně normativní estetiky reagují úvahy autorů z období
osvícenství a romantismu (Denis Diderot, Johann Wolfgang Goethe a
Friedrich Schiller). V závěru nebudou opomenuta ani zásadní jména
myšlení o divadle 20. století.
V opoře studujeme s. 62-71.
Test 8
1.
Autorem formulace „Každá tragédie má tedy nutně šest složek. Jsou to děj, povahokresba, mluva, myšlenková stránka, výprava a hudba.“ je:
Vyberte jednu z nabízených možností:
2.
Základním dílem normativní estetiky baroka a klasicismu je titul:
Vyberte jednu z nabízených možností:
3.
Denis Diderot je autorem spisu:
Vyberte jednu z nabízených možností:
4.
Zakladatelem berlínské teatrologické školy byl:
Vyberte jednu z nabízených možností:
5.
Eugenio Barba se specializoval na:
Vyberte jednu z nabízených možností: