Úvodní informace
Garant a vyučující: Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Osnova lekcí:
1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie.
2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie.
3. Základné psychologické smery.
4. Výskumné metódy.
5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy.
6. Účinnost reklamy.
7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí.
8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť.
9. Motivácia.
10. Učenie.
11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva.
12. Archetypy v reklame.
13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
Organizace kurzu:
Kurz je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.
Podmínky absolvování:
Účast na seminářích (75 %), seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie).
Literatura:
povinná:
CLOW, K. E. – BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008.
HRADISKÁ, E. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009.
KOTLER, P. – ARMOSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada publishing, 2007.
SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. Zlín: Aleš Čeněk, 2005.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada publishing, 2012.
doporučená:
KERN, H. – METH, CH. – NOLZ, H. – PETER, M. – WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004.
KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupin v reklamě. In: Marketing a komunikace. 2005, vol. 15, no. 1, s. 6–9.
MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
PROCHASKA, J. O. – NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy – průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999.
VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007