Vztahový marketing a CRM

Blok 1 Organizační záležitosti

Struktura předmětu

Vážené studentky a vážení studenti,

během tutoriálu bude probrána zkrácená verze témat.


1. tutoriál

Téma: 

Marketing a jeho vývojové změny

CRM jeho podstata, přínosy a bariéry

CRM a hodnota v marketingu, loajalita zákazníků

Strategická a analytická část CRM

2. tutoriál 

Téma: 

Téma:  Přednáška odborníka z praxe

Interní marketing – 1. část

Interní marketing – 2. část

Interní komunikace

3. tutoriál

Operativní  a kolaborativní část CRM, prvky CRM

Budování vztahu se zákazníkem

Budování hodnoty vztahu se zákazníkem

Základní psychologické aspekty řízení vztahů se zákazníkem

Základní přístupy k typologii zákazníků

Požadavky na absolvování předmětu

1.    Zpracování seminární práce a její odevzdání v IS  do konce roku 2025. Bodové ohodnocení – 30 bodů

2.    Absolvování závěrečného testu (bodové ohodnocení – maximálně 60 bodů)

3.    Dobrovolné úkoly  a aktivity - 10 bodů

Klasifikační stupnice:



Komunikace

Komunikace: kromě konzultačních hodin lze komunikovat elektronicky (email pošta, IS, diskuzní fórum, Teams /chat/).
Literatura ke studiu

Povinná literatura:

Starzyczná, H., & Bauerová, R. (2025). Vztahový marketing a CRM. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 

Starzyczná, H., &  Chromčáková, A. (2019). Vztahový marketing a CRM. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.

Kozák, V. (2011). Budování vztahů se zákazníky: CRM v teorii a v praxi. VeRBuM. 

Kotler, P.. Kartajaya, H.,  & Setiavan, I. (2025). Marketing 6.0. Grada Publishing.

Doporučená literatura:

Chlebovský, V. (2017). Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná  řešení zákaznických potřeb.  Grada Publishing.. 

Hommerová, D. (2012). CRM v podnikových procesech. Grada Publishing.

Lizotte, O. (2017). Do you CRM me? An analytical guide to customer relationship management. Createspace Indenpendent Publishing.

Lošťáková a kol., (2009). Diferencované řízení vztahů se zákazníky: moderní strategie růstu výkonnosti podniku. Grada Publishing.