Metodiky vývoje software


  • Cíl výuky

    Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem SW jakožto plánovaným, organizovaným a řízeným procesem.
    Důraz je položen na vybrané praktiky a doporučení v duchu hesla "z kodéra vývojářem".

    Obsah předmětu

    1. Softwarové inženýrství, metodiky a metody vývoje SW.
    2. Vývojový a projektový tým, projektové řízení vývoje SW.
    3. Proces vývoje SW podle klasických a agilních metodik.
    4. Požadavky na inf. systém, jejich specifikace a analýza.
    5. Softwarová architektura a návrh systému, jazyk UML.
    6. Tvorba a ladění SW kódu, vybrané praktiky a doporučení.
    7. Testování, dokumentování, správa verzí a údržba SW.
    8. Distribuce SW, Setup, Release, smlouvy a licencování.


  • Podmínky ke zkouškám

    Podmínky ke zkouškám:
    Viz informace vyučujícího na první přednášce.

    Poznámka:
    Témata ke zkouškám mohou být do konce výukové části semestru (nepodstatně) aktualizovaná.



  • Literatura

    Povinná literatura:

    1. KADLEC, V.: Agilní programování - Metodiky efektivního vývoje softwaru. Computer Press, 2004.
    2. GUNDERLOY, M.: Z kodéra vývojářem. Computer Press, 2007.
    3. HUNT, D., THOMAS, D.: Programátor pragmatik. Computer Press, 2007.

    Doporučená literatura:

    1. ARLOW, J., NEUSTADT, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, 2007.
    2. MYSLÍN, J.: SCRUM - Průvodce agilním vývojem softwaru. Computer Press, 2016. 
    3. BECK, K.: Extrémní programování. Grada, 2002. 
    4. BUCHALCEVOVÁ, A.: Metodiky vývoje a údržby informačních systémů. Grada, 2005.
    5. LARMAN, C.: Agile and Iterative Development. A Manager´s Guide.. USA. 


  • Předchozí
    Následující