Dramatická výchova – základy oboru
Mgr. Jana Cindlerová, Ph.D.
Dramatická výchova – základy oboru

Anotace

Cílen výuky předmětu Dramatická výchova – základy oboru je seznámit studenty s tímto oborem. Studenti si osvojí schopnost vnímat dramatickou výchovu, jako jeden z nástrojů výchovy a vzdělávání. Studenti se seznámí s principy DV (hra, hra na, hra jako, spolupráce,….), s různými formami dramatické výchovy ( drama ve výchově, divadlo a výchova, divadlo ve výchově, DV a terapie, divadelní lektorství atd.) a jejími metodami (živé obrazy, učitel v roli…) a technikami (stronzo,…). Seznámí se s využitím DV ve výchově a vzdělávání dětí v mateřských školách, na prvním stupni základních škol, na druhém stupni ZŠ a na středních školách a ZUŠ. Naučí se sestavit jednoduchou lekci DV pro konkrétní skupinu dětí. Výuka bude vedena z části formou praktické výuky (lekci či dílna DV) a částečně formou přednášek (ukotvení v teorii). Tyto dvě formy budou na sebe plynule navazovat tak, aby byla praktickou část (lekce DV v praxi 2x) teoreticky odborně ukotvovala teoretická část. V teoretické části se setkají studenti také s pojmy divadelní lektor, Asociace dramacenter ČR, umělecko-vzdělávací programy, dozví se o základních charakterových rysech osobnosti učitele DV a získají povědomí o historii DV a výrazných osobnostech (českých i zahraničních) tohoto oboru (B. Way, W. Wardová, E. Machková, J. Valenta, S.Macková, S. Pernica…) Studenti se seznámí se základní odbornou literaturou vážící se k oboru. Seznámí se také s definováním pojmů lekce, výuková hodina, dílna, strukturované drama, dramatizace a s uplatněním pohybu v DV, loutek a zvuků a hudby v DV. V praktické části předmětu studenti absolvují vybrané lekce DV a seznámí se s tvorbou lekce DV a metodickým listem a pracovním listem k lekci DV. Postupně získají základní dovednost vytvořit vlastní osobitou lekci DV na dané téma pro konkrétní skupinu dětí v daném věku.  V obecné rovině se zaměříme na rozvíjení kreativity, hravosti, empatie, rytmického cítění, obrazotvornosti, kultivování estetického vnímání, poznávaní divadla i sebe sama. 

Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 2. 2024 do 25. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 2. 2024 do 3. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
2
Obrázek
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 10. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
2
Obrázek
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2024 do 17. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 18. 3. 2024 do 24. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2024 do 31. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 4. 2024 do 7. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 8. 4. 2024 do 14. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 4. 2024 do 21. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 22. 4. 2024 do 28. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 29. 4. 2024 do 5. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 6. 5. 2024 do 12. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 13. 5. 2024 do 19. 5. 2024.


Hlavní studijní text
PDF ke stažení
Předchozí