CVABPKPT Komunikační a přesvědčovací techniky ![Poznačit title=](https://is.slu.cz/pics/design/like-ne.gif)
Způsob komunikace se studenty:
- mailem,
- před hodinou,
- po hodině
Požadavky
- účast na semináři
- aktivní začlenění do výuky
- samostatné projevy
- samostatné komentáře k situacím
- poslední hodina bude věnována samostatným projevům studentů na libovolné téma, v nichž by měli studenti zúročit poznatky z předmětu v konkrétním projevu.
léto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh
- Út 9:45–11:20 VD103
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && FORMA(P)
Nejsou zadány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy
komunikace tak, aby byli v praxi schopni rozpoznat bariéry v komunikaci,
uměli překonávat komunikační problémy a byli připraveni zvládat
problémové pracovní situace. Pozornost je věnována i mezinárodnímu
obchodnímu jednání a jeho zvláštnostem a argumentačním a přesvědčovacím
technikám. Zároveň budou studenti seznámeni se základy komunikace
s médii a se způsoby krizové komunikace s médii.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- - identifikovat a shrnout důležité rysy komunikace,
- - aplikovat teoretické znakosti z komunikačních teorií na konkrétní situaci,
- - identifikovat empatický přístup při komunikaci,
- - aplikovat správné prvky verbální a neveverbální komunikace v praxi
- - analyzovat manipulativní prvky v komunikaci,
- - používat prvky aktivního naslouchání v praxi,
- - aplikovat poznatky o přesvědčování na konkrétní projev.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Zásady lidské komunikace
2. Komunikační teorie
3. Aktivní naslouchání
4. Komunikační šumy
5. Technika kladení otázek
6. Konfliktní situace, druhy konfliktů a jejich zvládání
7. Příprava a realizace obchodního jednání
8. Mezinárodní obchodní jednání a jeho specifikace
9. Vyjednávání
10. Argumentační a přesvědčovací techniky
11. Základy komunikace s médii
12. Základy krizové komunikace s médii
13. Nácvik konkrétního přesvědčovacího projevu
- Literatura
povinná literatura- VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
- Bednář, V. Mediální komunikace pro management. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7. info
- KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5. info
- DE VITO, J., A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 80-7169-988-. info
doporučená literatura- FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
- PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
- BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
- ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info
- Výukové metody
- diskuse, problémové učení, případové studie, nácvik specifických komunikátů
- Metody hodnocení
- účast na semináři, diskuse, samostatný projev
- Informace učitele
- Povinná účast na seminářích 60 %, diskuse na seminářích, ústní prezentace, závěrečný projev.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích
zima 2017,
zima 2018,
zima 2019,
léto 2020,
zima 2020,
léto 2021,
zima 2021,
léto 2022,
zima 2022,
léto 2023,
zima 2023,
léto 2024,
zima 2024.