FPF:ARTAVTBK41 Theory of colours I - Course Information
ARTAVTBK41 Theory of colours I
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Kristína Pupáková (lecturer)
MgA. Kristína Pupáková (seminar tutor) - Guaranteed by
- MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal - Prerequisites (in Czech)
- nejsou definovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, AVT-bpbk)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
- Syllabus (in Czech)
- 1.–2. Základní principy teorie barev (krátký vstup do dějin umění s ohledem na využití barev)
- 3. Fyzikální a psychologické hledisko působení barev
- 4. Soulad barev a kontrast
- 5. Filmové teorie a využití barev u narativní složky
- 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Alejandro Jodorowsky – Svatá hora (1973)
- 7. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci
- – rež. Peter Greenaway – Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
- 8. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Alfred Hitchcock – Vertigo (1958)
- 9. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Krzysztof Kieślowski – Tři barvy: Modrá (1993)
- 10. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Wes Anderson – Grandhotel Budapešť (2014)
- 11. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Gaspar Noé – Vejdi do prázdna (2009)
- 12. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Spike Jonze – Ona (2013)
- 13. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Jean-Luc Godard – Pohrdání (1963)
- Teaching methods
- lectures, seminars, analysis, class discussion, presentations, film screenings, homework
- Assessment methods (in Czech)
- Praktická písemná analýza vybraného audiovizuálního díla v intencích teorie barev.
Vytvoření storyboardu audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 4p+4s/sem.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTAVTBK41