FPF:ARTAVTBP53 English language II - Course Information
ARTAVTBP53 English language II
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Petr Hájek (seminar tutor)
Mgr. Barbora Hamplová (seminar tutor)
PhDr. René Kron, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal - Prerequisites (in Czech)
- FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, AVT-bpbk)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+
- Syllabus
- 1. Introduction (English as a lingua franca)
- 2. Why did they call you that? (working out meaning from context)
- 3. Pronouns (direct/indirect object pronouns and word order)
- 4. Describing people (possessive adjectives and adjective suffixes
- ) 5. Writing an essay (“My favourite room“ – prepositions of place, punctuation, spelling)
- 6. Practical English (social English phrases for describing luggage and reporting lost luggage)
- 7. Holidays and travelling (holiday vocabulary: things to pack and verb phrases with “go” and other verbs)
- 8. Present tenses (action and non-action verbs + meaning, present continuous for future arrangements)
- 9. Shops and services (present simple for ‘timetable’ future, phrasal verbs related to shops and shopping)
- 10. Possessives (possessive ‘s, “of” to show possession, “own” for emphasis, linking marked words)
- 11. Make sure your holiday matches your personality (creating a holiday itinerary, writing holiday tweets)
- 12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 1 and 2, “A farmers market” – watching a short film)
- 13. Final test
- Teaching methods
- lectures, seminars, homework
- Assessment methods (in Czech)
- Účast na seminářích (75 %)
Aktivní přítomnost a průběžné vypracovávání zadaných úkolů
Závěrečný test (úspěšnost 70 %) - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTAVTBP53