FPF:ARTHDBP017 Basics of television and radio - Course Information
ARTHDBP017 Basics of television and radio scriptwriting
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Irena Pustina Kocí, Ph.D. (lecturer)
MgA. Irena Pustina Kocí, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- MgA. Irena Pustina Kocí, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal - Timetable
- each odd Monday 9:45–11:20 D1
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites (in Czech)
- FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Historical documentary studies and media presentation of history (programme FPF, HistDok)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je nabídnout studentům ucelený systém výchozích i specifických poznatků, nezbytných pro postupné zvládnutí a osvojení specifických metod audiovizuální žurnalistiky. Posluchači jsou postupně seznamováni s tvorbou různých typů scénářů a osvojují si práci s výrazovými a vyjadřovacími prostředky audiovizuální žurnalistiky. Součástí předmětu jsou scenáristická a studiová cvičení na zadaná témata.
- Syllabus (in Czech)
- 1. specifika rozhlasové scenáristiky – formální podoba scénáře, způsoby psaní
- 2. první scénář rozhlasového mikrotvaru; ukázky konkrétních scénářů z praxe
- 3. specifika televizní scenáristiky – dvě základní podoby formy scénáře (televizní vs hollywoodský)
- 4. první scénář audiovizuálního díla – mikrotvar
- 5. premisa – formulace nápadu do premisy, variace možností, přenášení důrazů a změny v tématu
- 6. outline a bodový scénář – nástroj scenáristy a dramaturga
- 7. treatment – co to je a jak s tímto scenáristickým nástrojem zacházet – nácvik
- 8. praktické zkoušení treatmentu; makrostruktura příběhu
- 9. základní scenáristické struktury (trojaktovka, čtyřaktovka, mozaika atp.)
- 10. další texty ke scénáři / projektu
- 11. praktické nácviky synopse, anotace k příběhům z hodin
- 12. co je to autorská explikace, nácvik tohoto typu textu
- 13. sdílení scénářů filmových nebo televizních (studenti sobě navzájem dramaturgy)
- Literature
- required literature
- MAKOVIČKA, D. Televizní příběh. Brno: DIFA JAMU, 1996.
- ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014.
- LABÍK, L. Dramaturgia strihovej skladby (horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu). Zlín: VeRBum, 2013.
- FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007.
- CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993. info
- recommended literature
- CAMPBELL, J. Tisíc tváří hrdiny. Praha: Portál, 2000.
- http://fondkinematografie.cz/assets/media/studie%20komplet.pdf
- http://www.audiovizualnitvorba.cz/promeny-dramaturgie/
- Assessment methods (in Czech)
- teoretická příprava, praktická cvičení, analýza, konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTHDBP017