FPF:ARTKSPBP36 Digi of film - Course Information
ARTKSPBP36 Digitalization of film and TV
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Marek Jícha (lecturer)
prof. MgA. Marek Jícha (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. MgA. Marek Jícha
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Supplier department: Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Camera, editing and digital post-production (programme FPF, KamerStrih)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz studenty seznámí se základními principy činnosti kurátora tradičních i digitalizovaných audiovizuálních sbírek. Uvede základy akvizice a ochrany filmových archiválií, a podrobněji pak obeznámí posluchače s různými metodami a úskalími digitalizace obrazové i zvukové složky audiovizuálních děl.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Co je digitalizace 2. Základy práce s analogovým materiálem 3. Artefakty určené k digitalizaci 4. Zpřístupnění digitalizovaného materiálu 5. Práce s digitalizovaným materiálem v síti 6. Ochrana digitalizovaných dat 7. Efektivní využití moderní techniky 8. Média vhodná k uchovávání digitalizovaného materiálu 9. Využití digitalizovaného díla k výrobě nového 10. Digitalizace obrazu 11. Digitalizace zvuku 12. Využití digitalizace v edukaci 13. Opakování
- Literature
- required literature
- READ, P. – MEYER, M.-P. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005.
- BICAT, Z. – SALT, B. The 100 films. In: SEARS, R. Making Pictures: A Century of European Cinematography. London: Imago, 2003.
- JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.
- MAZZANTI, N. Digital Agenda for European Film Heritage. Brusel: European Commission DG Information Society and Media, 2011.
- recommended literature
- Studijní materiály FIAF*. Paris: Institut National de l’Audiovisuel.
- BORDWELL, D. – THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha 2011.
- KESNER, L. ml. Muzeum umění v digitální době: Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo, 2000.
- CHERCHI, P. U. Silent cinema an Introduction. Londýn: BFU, 2002.
- * FIAF = International Federation of Film Archives, materiály dostupné on-line z: http://www.fiafnet.org/
- Studijní materiály FIAF*. Bologna: L’Immagine Ritrovata.
- URGOŠÍKOVÁ, B. Ochrana a záchrana filmového dědictví. Restaurátorské práce Národního filmového archivu Praha. Zprávy památkové péče 65, 2005, č. 6.
- Journal of Film Preservation. Brusel: FIAF*.
- MISEK, R. Chromatic Cinema. A History of Screen Color. Chichester: Willey-Blackwell, 2010.
- Sætervadet, T. The Advanced Projection Manual. FIAF – NFI, 2006.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, seminář
- Assessment methods (in Czech)
- ústní, obrazová prezentace (referát, ppt)
- Language of instruction
- Czech
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTKSPBP36