UCJITBP018 Contemporary Italian Life and Institutions 2

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jaroslava Malá (seminar tutor)
Guaranteed by
dott. Matteo Maria Quintiliani, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable of Seminar Groups
UCJITBP018/A: Tue 8:55–10:30 H7, J. Malá
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Italian (programme FPF, ITAL-bpk)
Course objectives
Kurz je pokračováním předmětu Současné italské reálie 1. Seminář je zaměřen na různé aspekty současného života v Itálii. Náplň předmětu je zčásti obměnitelná. Může být doplněna o náměty samotných studentů podle jejich odborných zájmů. Pevnou součástí seminářů je prezentace referátů připravovaných studenty. Cílem předmětu je završit sumu znalostí o fungování italských státních institucí, o kultuře, geografii a jiných aspektech italské reality.
Syllabus (in Czech)
  • Témata předmětu: 1. Massmedia e società: La stampa 2. Massmedia e società: La televisione 3. Massmedia e società: Il mondo di Internet 4. Massmedia e società: Il cinema 5. Massmedia e società: La moda 6. Massmedia e società: Cibi e leggende culinarie 7. Cultura e tempo libero: Lo sport 8. Cultura e tempo libero: La scuola 9. Cultura e tempo libero: La musica 10. Cultura e tempo libero: L´arte 11. Feste e tradizioni: Le feste popolari 12. Feste e tradizioni: Le feste religiose e nazionali 13. Esercitazione in classe
Literature
    required literature
  • La Scala, Silvana. Alla scoperta dell´Italia. Milano, Hoepli Editore, 2012.
Language of instruction
Italian
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2024/UCJITBP018