FPF:UCJCN084 Dramatization as a means of te - Course Information
UCJCN084 Drama in German language teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. Dr. Phil. Habil Klaus Werner (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. Dr. Phil. Habil Klaus Werner
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in German (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu: Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence, tvořivosti a osobnosti žáků při hraní rolí, dramatizaci textu a hraní divadla a pantomimy. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti získané vědomosti prakticky ověřují. Studenti si vyzkouší hlasové rozcvičky, různé formy jazykových a sociálních her, pantomimu. Tyto zkušenosti a dovednosti studenti využijí při přípravě projektů a při dramatizaci vybraného textu. Sylabus k přednášce: 1. Pricipy dramatizace, proces daramapedagogiky 2. Divadlo, dramapedagogika a výuka cizích jazyků 3. Hra a napětí, řešení krizových jazykových situací 4. Jak plánovat a připravovat výuku s využitím dramatizace 5. Úvod, motivace, hra, zahájení dramatizace 6. Tvorba fiktivních kontextů 7. Dramatizace ve výuce začátečníků 8. Tvorba tématických okruhů, práce s příběhy 9. Interkulturní učení 10. Čtení textu podle režie 11. Dramatizace a pedagogika dramatu 12. Dramatizace a cizojazyčná výuka Sylabus k semináři: 1. Kennenlernspiele im Fremdsprachenunterricht 2. Aufwärmübungen als Vorbereitung 3. Arbeit mit der Stimme, praktische Beispiele 4. Gestaltendes Lesen eines deutschen Textes 5. In Kontakt treten 6. Verschiedene Sprachspiele vorbereiten und durchführen 7. Soziale Spiele und ihre Nutzung im Fremdsprachenunterricht 8. Pantomime als Möglichkeit der Wortschatzerweiterung 9. Standbilder und Statuen als Hilfe bei der Dramatisierung des Textes 10. Regieartiges Lesen eines Textes 11. Drama-Projekt I. 12. Drama-Projekt II. Odborná literatura: Enst E.: Die verzauberte Drehorgel und die Reise zur Pirateninsel. München: Goethe- Institut, 1996. Finch, R.: Drama und Ökologisierung. [online] www.dramapaedagogik.org Chighini P.: Zirkus der Kuscheltiere. München: Goethe-Institut, 1997. Müller, H.: Der eine und der andere. Szenische Dialoge. Stuttgart: Klett, 1994. Müller E.: Meschen um Müller. Stuttgart: Klett, 1971. Owens, A. / Barber, K.: Dramaworks, Planning - Creating - Developing. Drama Pretext. Carel Press, 1997. Sakayan D.: Rede und Antwort. Ismaning: Max Hueber, 1989. Tselikas, E.I.: Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli Verlag, 2000.
- Language of instruction
- German
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2008/UCJCN084