UCJATVJ1 Testing in Foreign Language Teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2009
Extent and Intensity
0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Eva Lorencovičová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Eva Lorencovičová
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, se sebeevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Stejná pozornost bude věnována ostatním jazykovým dovednostem. Sylabus: 1. Teaching and testing 2. Kinds of tests 3. Validity and reliability 4. Stages of test construction 5. Testing vocabulary 6. Testing grammar 7. Testing pronunciation 8. Testing listening skills 9. Testing speaking skills 10. Testing reading skills 11. Testing writing skills 12. Continuous assessment Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající vytváření testů pro jednotlivé jazykové dovednosti. Literatura: Alderson, J. C., Clapham, C. a D. Wall: Language Test Construction and Evaluation, Cambridge University Press, l995. Chráska, M.: Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, l999. Bachman, L. F. a Palmer, A. S.: Language Testing in Practice, Oxford University Press, l996. Davies, A. (Ed.) Language Testing Symposium: a psycholinguistic perspective, Oxford University Press, 1968. Edge, J.: Mistakes and Correction, Longman Group UK Limited, l975. Heaton, J. B.: Writing English Languag Tests, Longman Group UK Limited, l990. Heaton, J. B.: Classroom Testing. Longman Group UK Limited l990. Hughes, A.: Testing for Language Teachers, Cambridge University Press, l989. Chráska, M.: Didaktické Testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, l999. Lado, R. Language Testing, Longman, 1961. Madsen, H. S.: Techniques in Teaching, Oxford University Press, l983. Oskarsson, M.: Approaches to Self-assessment in Foreign Language Learning, Pergamon, l98l. Weir, C. J.: Communicative Language Testing, Prentice Hall International (UK) Ltd, l990. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002.
Language of instruction
English
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/UCJATVJ1