FPF:UHVM0046 Museum and Gallery Presentatio - Course Information
UHVM0046 Museum and Gallery Presentation I
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Věra Tomolová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Věra Tomolová
Institute of Historical Sciences – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- History and Museology (programme FPF, M7105 HiVe)
- History - Museology (programme FPF, N7105 HiVe)
- Course objectives (in Czech)
- Zákonitosti kompozice muzejních prezentačních forem :- význam muzejních sbírek jako základního prvku muzejní prezentace; Ediční a publikační činnost v muzeu , estetické a odborné parametry, význam textu na muzejní výstavě, legislativa - autorský zákon a jeho aplikace v muzejnictví.
- Syllabus (in Czech)
- 1.Ediční a publikační činnost v muzeu : formy ( leták, plakát, pozvánka, katalog, odborná publikace, periodická publikace) a obsah provázanost s hlavním posláním muzea ( mission statesmen), ukázky konkrétní činnosti . Muzejní sbírky jako základ muzejní presentace. Význam textu - odborná a estetická kvalita , význam textu na muzejní výstavě . prostředky muzejní prezentace - typy a uplatnění v muzejní praxi. Muzejní marketing - Public relations a muzeum. Muzeum jako permanentní vzdělávací instituce. Muzeum a vzdělanostní ekonomika.
2. Během kurzu budou prováděna praktická cvičení : zpracování textů na dané téma, současně budou studenti formou individuálních referátů seznamování s ediční a publikační činností vybraných českých muzeí. Seznámení s autorským zákonem a jeho vztahem k muzejní prezentaci.
- 1.Ediční a publikační činnost v muzeu : formy ( leták, plakát, pozvánka, katalog, odborná publikace, periodická publikace) a obsah provázanost s hlavním posláním muzea ( mission statesmen), ukázky konkrétní činnosti . Muzejní sbírky jako základ muzejní presentace. Význam textu - odborná a estetická kvalita , význam textu na muzejní výstavě . prostředky muzejní prezentace - typy a uplatnění v muzejní praxi. Muzejní marketing - Public relations a muzeum. Muzeum jako permanentní vzdělávací instituce. Muzeum a vzdělanostní ekonomika.
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/UHVM0046