FPF:UBK10123 Management kultury I/2 - Informace o předmětu
UBK10123 Management kultury I/2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Suchánek (přednášející)
Mgr. Tomáš Suchánek (cvičící) - Garance
- Mgr. Tomáš Suchánek
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- UBK10023 Management kultury I/1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Osnova
- 1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.
2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.
3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.
4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.
5. Kulturní politika. Evropský rámec a ČR. Kulturní politika EU. Kulturní politika ČR.
Témata semináře:
1. Marketingový mix
Divadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.
Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.
Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.
Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.
2. Public relations a spolupráce s médii
Práce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje.
Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.
3. Fundraising
Fundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.
4. Komunikace v uměleckém týmu
Umění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.
5. Projekt, jeho příprava a realizace
Co je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
- 1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.
- Literatura
- povinná literatura
- DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
- DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
- DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
- DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
- HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. info
- Informace učitele
- 1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky a semináře.
2. Povolené absence: 2 za semestr.
3. Pro udělení zápočtu student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga.
4. Zkouška bude probíhat na základě informací pedagoga.
Kontakt na vyučujícího: manager@bezruci.cz - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2013/UBK10123