UCJKOMCN Komunikační cvičení

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2013
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mag. Angelika Enne (cvičící)
Garance
Mag. Angelika Enne
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem práce v semináři je rozvoj komunikativních jazykových činností a nácvik komunikativních strategií pro vedení rozhovoru i přednesu samostatného ústního projevu s důrazem na rozvoj autokorektivních schopností posluchačů. Úkolem učitele v tomto předmětu je soustředit se na problémy v oblasti mluvené podoby jazyka. Konkrétně se jedná o následující oblasti: Porozumění, výslovnost, schopnost adekvátní reakce a zejména o volbu adekvátních jazykových prostředků. Při nácviku komunikativních dovedností se budou využívat tyto metody: hraní rolí, návodný dialog, diskuse, oslovování publika, popis, hra, řízený monolog - argumentace, vyprávění.
Osnova
  • 1. Sprechintentionen entwickeln
    2. Bildbeschreibungen
    3. Dialoge einstudieren und vorspielen
    4. Texterschließung: Fabeln und Kurzgeschichten
    5. Sprechen in kommunikativen Situationen
    6. Lerntechniken zum freien Sprechen
    7. Eine Rede halten
    8. Small talk
    9. Eine Geschichte rekonstruieren
    10. Von einem ungewöhnlichen Erlebnis berichten
    11. Eine Filmhandlung, ein Buch nacherzählen
    12. Eine Podiumsdiskussion vorbereiten
Literatura
    doporučená literatura
  • Klippert, Heinz. Kommunikations-Training. Übungsbausteine für den Unterricht. Weinheim, 2010. info
  • Prange, Lisa. 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2010. info
  • Ur, Penny / Andrew, Wright. 111 Kurzrezepte für den Deutsch-Unterricht. Interaktive Übungsideen für zwischendurch. Stuttgart, 2008. info
  • Rusch, P. / Schmitz, H. Einfach Grammatik: Übungsgrammatik Deutsch A1 bis B1. Berlin/München, 2006. info
  • Sion, Christopher. Achtundachtzig Unterrichtsrezepte Deutsch als Fremdsprache. Eine Sammlung interaktiver Unterrichtsideen. Stuttgart, 1995. info
  • Altemöller, Eva-Maria. Fragespiele für den Unterricht zur Förderung der mündlichen Ausdrucksfähigkeit. Stuttgart, 1197. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
- 80 % Anwesenheit im Seminar
- aktive Mitarbeit
- mündliche und/oder schriftliche Prüfung
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.