UCJNP045 Testing in Foreign Language Teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2013
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, autoevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro vlastní badatelskou činnost studentů. Posluchači si na v praktických cvičeních naučí tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Funktion und Stellenwert von Testen und Prüfungen
    2. Typen von Beurteilung und Bewertung
    3. Güterkriterien für Tests und Prüfungen
    4. Typologie von Testaufgaben
    5. Unterrichtsziele und Testinhalte
    6. Überprüfen des Lesevesrtehens
    7. Überprüfen des Hörvesrtehens
    8. Test zur Fertigkeit Schreiben
    9. Test zur Fertigkeit Sprechen
    10. Test, die Fertigkeiten kombinieren
    11. Test zu Wortschatz und Grammatik
    12. Bewertung des Schreibens und des Sprechens
Literature
    recommended literature
  • Das Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. München: Goethe Institut, 1995. info
  • Chráska, M. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. info
  • Schmidt, R.: Tests und Prüfungen. In: Henrici, G.:. Einführung in die Didaktik des Unterrichts. info
  • Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno: Centrum pro další vzdělávání Masarykovy univerzity, 1996. info
  • Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin, München: Langenscheidt, 1996. info
  • Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertensch. Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1996. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. info
  • Albers, H-G. / Bolton, S. Testen und Prüfen in der Grundstufe. Einstufungstest und Sprachstandsprüfungen. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. info
  • Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palckého, 1998. info
Language of instruction
German
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 5 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UCJNP045