ULGATL0061 Mystery Shopping

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alexandr Burda (přednášející)
Mgr. Alexandr Burda (cvičící)
Garance
Mgr. Alexandr Burda
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vést studenty k aplikaci již dosažených znalostí a vědomostí v praxi. Předmět navazuje na znalosti z oblasti marketingu a gastronomie. Teoretická část výuky je vedena formou přednášek, na nichž jsou studentům objasněny základní kritéria posuzování kvality služeb v pohostinství. Praktická část výuky probíhá formou seminářů, kdy studenti pracují samostatně a realizují výzkum formou mystery shoppingu na konkrétních gastronomických zařízeních.
Osnova
  • Teoretická část výuky je vedena formou přednášek, na nichž jsou studentům objasněny základní kritéria posuzování kvality služeb v pohostinství. Praktická část výuky probíhá formou seminářů, kdy studenti pracují samostatně a realizují výzkum formou mystery shoppingu na konkrétních gastronomických zařízeních.
Literatura
    doporučená literatura
  • BURDA, A. A KOL. Mystery shopping - prolegomena. Opava, SU, ULGAT, 2011. ISBN 978-80-7248-663-2. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3. info
  • KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Podmínkou pro absolvování předmětu je návštěva minimálně tří gastronomických zařízení na vlastní náklady studenta. Studenti budou pracovat ve dvoučlenných týmech, po návštěvě zařízení zpracují hodnotící formuláře za jednotlivé provozovny, vypracují a následně prezentují výstupy seminární práce shrnující poznatky týkající se zkoumané problematiky využitím Mystery shoppingu. Její součástí bude dále hodnocení a zápis z hodnocení. Nejúspěšnější provozovny budou graficky zpracovány a podklady předány vyučujícímu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017.