FPF:UIAI207 Aplikační software II - Informace o předmětu
UIAI207 Aplikační software II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2015
- Rozsah
- Cvičení 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Základní obsluha PC, základní zásady práce s PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FPF, B1802 AplI)
- Cíle předmětu
- Počítačová grafika: základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití, konverze mezi formáty, úprava fotografií v rastrovém grafickém editoru, otočení, oříznutí, jas, kontrast, úprava histogramu, úprava barevnosti, doostření, lokální úpravy chyb, skvrn, odstranění červených očí, vektorový graficky editor, vytváření vektorového obrázku, zásady správné úpravy grafických dokumentů. Prezentace - příprava podkladů pro prezentaci, nástroje pro tvorbu prezentací, vytvoření a nastavení prezentace, zásady zpracování počítačové prezentace, export vytvořené prezentace, vytvoření webové stránky exportem z aplikačního programu, provázání dokumentů odkazy. Multimédia - základní pojmy a principy z oblasti multimédií, multimediální formáty souborů, princip digitálního zvuku, obrazu, komprese multimediálních souborů, formáty zvukových souborů, videosouborů, jejich vlastnosti, získávání a přehrávání multimediálních souborů, převody formátů multimediálních souborů.
- Osnova
- 1. Software pro úpravu a vytváření grafiky
1.1 Základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky,
1.2 Grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití, konverze mezi formáty,
1.3 Úprava fotografií v rastrovém grafickém editoru,
1.3.1 otočení, oříznutí,
1.3.2 jas, kontrast, úprava histogramu, úprava barevnosti,
1.3.3 doostření, lokální úpravy chyb, skvrn, odstranění červených očí,
1.4 vektorový graficky editor, vytváření vektorového obrázku, zásady správné úpravy grafických dokumentů.
2. Software pro vytváření prezentací
2.1 Příprava podkladů pro prezentaci,
2.2 Nástroje pro tvorbu prezentací,
2.3 Vytvoření a nastavení prezentace,
2.4 Zásady zpracování počítačové prezentace,
2.5 Export vytvořené prezentace, vytvoření webové stránky exportem z aplikačního programu,
2.6 Provázání dokumentů odkazy
3. Multimédia
3.1 základní pojmy a principy z oblasti multimédií,
3.2 Multimediální formáty souborů,
3.3 Princip digitálního zvuku, obrazu, komprese multimediálních souborů,
3.4 Formáty zvukových souborů, videosouborů, jejich vlastnosti,
3.5 Získávání a přehrávání multimediálních souborů,
3.6 Převody formátů multimediálních souborů.
- 1. Software pro úpravu a vytváření grafiky
- Literatura
- doporučená literatura
- Tomáš Tůma. Fotografujeme digitálně. Computer Press. ISBN 80-251-0153-3. info
- TŮMA, T. Počítačová grafika a design: Průvodce začínajícího grafika. Brno: Computer Press, 2007. info
- BŘÍZA, V. PowerPoint 2007. Podrobný průvodce. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2178-1. info
- MAGERA I. Microsoft Office PowerPoint 2003. Praha: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0398-6. info
- Ben Willmore. Velká kniha k Adobe Photoshop 7 - Manuál k programu a škola výtvarných technik. DTP & grafika, 2002. info
- Informace učitele
- Pro získání zápočtu je potřeba získat více než 50% bodů z úkolů zadaných v průběhu semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2015/UIAI207