FPF:ULGATLA036 Marketing služeb - Informace o předmětu
ULGATLA036 Marketing služeb
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2015
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (cvičící)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lázeňství a turismus (program FPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
- Osnova
- 1.Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
2.Marketingový systém řízení
3.Specifika marketingu služeb
4.Analýza marketingového prostředí
5.Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
6.Nákupní chování spotřebitelů a organizací, typy kupních rozhodovacích procesů na spotřebitelských trzích
7.Reklamace - reklamační řízení, jednání se zákazníky
8.Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
9.Produkt a jeho životní cyklus
10.Cena a cenová politika
11.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
12.Distribuce produktů, distribuční politika
13.Mezinárodní marketing služeb
- 1.Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
- Literatura
- doporučená literatura
- VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha, 2007. info
- CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2007. info
- PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha, 2006. info
- BRUHN, M. - GEORGI, D. Services Marketing. 2006. info
- BERKOWITZ, E. M. - KERIN, R., RUDELIUS, W. Marketing. Boston, 2005. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
- KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, 2004. info
- RAO, R. Services Marketing. 2004. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
- KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Informace učitele
- Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování a obhajoba seminární práce na téma, které určí vyučující nejpozději do 3. výukového týdne a alespoň 60 % úspěšnost u písemného testu. Předmět je ukončen kombinovanou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2015/ULGATLA036