ULGATLA036 Marketing služeb

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2020
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Milena Botlíková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Milena Botlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
Po 9:45–11:20 H3
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ULGATLA036/A: každé sudé úterý 13:05–14:40 H1, M. Botlíková
ULGATLA036/B: každé liché úterý 13:05–14:40 H1, M. Botlíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
Osnova
  • 1.Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
    2.Marketingový systém řízení
    3.Specifika marketingu služeb
    4.Analýza marketingového prostředí
    5.Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
    6.Nákupní chování spotřebitelů a organizací, typy kupních rozhodovacích procesů na spotřebitelských trzích
    7.Reklamace - reklamační řízení, jednání se zákazníky
    8.Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    9.Produkt a jeho životní cyklus
    10.Cena a cenová politika
    11.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
    12.Distribuce produktů, distribuční politika
    13.Mezinárodní marketing služeb
Literatura
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., KELLER, L., K. Marketing management. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KOTLER, P., KELLER, L., K. Marketing management. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha, 2007. info
  • CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2007. info
  • PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha, 2006. info
  • BRUHN, M. - GEORGI, D. Services Marketing. 2006. info
  • BERKOWITZ, E. M. - KERIN, R., RUDELIUS, W. Marketing. Boston, 2005. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
  • KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, 2004. info
  • RAO, R. Services Marketing. 2004. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
  • KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování a obhajoba seminární práce na téma, které určí vyučující nejpozději do 3. výukového týdne a alespoň 60 % úspěšnost u písemného testu. Předmět je ukončen kombinovanou zkouškou.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.