ULGATLA036 Marketing služeb

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2015
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (cvičící)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
Osnova
  • 1.Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
    2.Marketingový systém řízení
    3.Specifika marketingu služeb
    4.Analýza marketingového prostředí
    5.Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
    6.Nákupní chování spotřebitelů a organizací, typy kupních rozhodovacích procesů na spotřebitelských trzích
    7.Reklamace - reklamační řízení, jednání se zákazníky
    8.Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    9.Produkt a jeho životní cyklus
    10.Cena a cenová politika
    11.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
    12.Distribuce produktů, distribuční politika
    13.Mezinárodní marketing služeb
Literatura
    doporučená literatura
  • VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha, 2007. info
  • CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2007. info
  • PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha, 2006. info
  • BRUHN, M. - GEORGI, D. Services Marketing. 2006. info
  • BERKOWITZ, E. M. - KERIN, R., RUDELIUS, W. Marketing. Boston, 2005. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
  • KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, 2004. info
  • RAO, R. Services Marketing. 2004. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
  • KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování a obhajoba seminární práce na téma, které určí vyučující nejpozději do 3. výukového týdne a alespoň 60 % úspěšnost u písemného testu. Předmět je ukončen kombinovanou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.