FPF:UCJNUK27 Textarbeit im Unterricht - Informace o předmětu
UCJNUK27 Textarbeit im Unterricht
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2018
- Rozsah
- 0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Seminář je věnován práci s texty v hodinách němčiny, a to jak s texty mluvenými, tak psanými. Studenti se seznámí se cvičeními, které slouží k přípravě psaní a mluvení jako procesu, psaní různých textových druhů, od textů běžné komunikace po texty literární. Stejnětak si vyzkouší cvičení pro rozvoj mluvení od řízeného po volný ústní projev. Sylabus: 1. Übungen zur Vorbereitung (Vorentlastung) des Sprechens und Schreibens 2. Aufbauende Übungen 3. Aus einem Dialog wird eine Erzählung, aus einer Erzählung ein Dialog 4. Analyse des Ausgangstextes und Produktion eines neuen Textes 5. Perspektivenwechsel 6. Mediation 7. Kreative Schreibprozesse 8. Kreatives Schreiben 9. Rollenspiele 10. Diskussionen 11. Referate 12. Freies Sprechen Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989. Funk, H.: Deutsch lehren lernen Aufgaben, Übungen, Interaktion. Berlin: Klett/Langenscheidt, 2014. Glaboniat, M. etc.: Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996. Häusermann, U. / Piepho, H.-E.: Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. München: Iudicium, 1996. Helbig, G. Deutsch als Fremdsprache : ein internationales Handbuch. 1. Halbband. Berlin: Walter de Gruyter, 2001. Helbig, G. Deutsch als Fremdsprache : ein internationales Handbuch. 2. Halbband. Berlin: Walter de Gruyter, 2001. Neuner, G.: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München: Langenscheidt, 1994. Rykalová, G.: Německy psaný tisk v hodinách němčiny: práce s textem, vzorové analýzy, úlohy, didaktické testy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2011.
- Osnova
- 1. Cvičení pro přípravu na psaní a mluvení
2. Rozvíjející cvičení
3. Z dialogu vytvořit vyprávění a naopak
4. Analýza výchozí textu a produkce nového textu
5. Změna perspektivy
6. Mediace
7. Kreativní proces
8. Kreativní psaní
9. Hraní rolí
10. Diskuze
11. Referát
12. Volné mluvení
- 1. Cvičení pro přípravu na psaní a mluvení
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Portfolio metod včetně příprav a sebereflexe
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2018/UCJNUK27