UBK20025 Dramatická výchova 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2019
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Mgr. Gabriela Zelená Sittová (přednášející)
MgA. Mgr. Gabriela Zelená Sittová (cvičící)
Garance
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je navázat na získané znalosti a zkušenosti z předchozího semestru, především na znalosti o metodice dramatické výchovy. Seminář bude akcentovat vlastní práci studentů. Budou se zabývat přípravou ucelené lekce dramatické výchovy pro konkrétně stanovenou skupinu. Lekci si prakticky vyzkouší a na základě společné diskuse v semináři, důkladně zanalyzují a podají písemnou reflexi.
Osnova
  • Studenti dostanou na prvním semináři podněty, na jejichž základě se rozdělí do skupin, ve kterých se budou společně zabývat přípravou ucelené dramatickovýchovné lekce. Budou mít příležitost konzultovat svou přípravu s pedagogem, dostanou rozšířený seznam didaktické literatury a konkrétní doporučení.
    Připravenou lekci studenti povedou v rámci semináře / dílen. Účastníky jejich lekce tedy budou ostatní studenti, s nimiž také bude probíhat závěrečná diskuse, jež může v mnohém napomoci při psaní závěrečné reflexe.
    Každý student tedy bude alespoň jednou za semestr nejen v roli učitele dramatické výchovy, ale zúčastní se lekcí dalších studentů a následných diskusí o nich.
Literatura
    povinná literatura
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2012. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9. info
  • VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník her a improvizací. Praha:ARTAMA, 1992. Praha: IPOS, 1998. ISBN 80-7068-103-9. info
  • DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976. info
    doporučená literatura
  • WAY, B.:. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. info
  • ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh. Praha: DAMU, 2007. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Analýza výkonů studenta
Referát
Informace učitele
1. Povolená absence ve dvou seminářích.
2. Podmínkou udělení zápočtu je kromě aktivní účasti na seminářích také příprava vlastní dramatickovýchovné lekce, její vedení, účast na následné diskusi a sepsání důkladné reflexe.
3. Reflexe musí minimálně obsáhnout strukturu zadanou pedagogem.
4. Zápočty budou udělovány pouze do konce letního semestru, pozdější termíny nebudou vypisovány; písemnou reflexi je nutno zaslat nejpozději týden před posledním termínem zápočtu, aby ji pedagog mohl přečíst a případně vrátit k přepracování.
Kontakt: MgA. Gabriela Sittová - gabriela.sittova@centrum.cz
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020.