FPF:VCKDST0004 Příprava volnočasového produkt - Informace o předmětu
VCKDST0004 Příprava volnočasového produktu pro osoby se specifickými potřebami se zaměřením na kulturní dědictví
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Irena Korbelářová, Dr. (cvičící)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Irena Korbelářová, Dr.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, N7106 HiSt)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na přípravu tří- až pětidenního cvičného tematického zájezdu se zaměřením na klienty se specifickými potřebami, vyplývajícími z věku, sociálního postavení, zdravotního či mentálního hlediska se zaměřením na kulturní dědictví českých zemí s akcentem na české země, příhraniční oblasti a regiony s kulturními a historickými vazbami na českou minulost, nebo se zaměřením na klienty se specifickými požadavky z určité oblasti kulturního turismu. Cílem je zpracování časového rámcového i detailního programu forfaitového zájezdu včetně zpracování cenové kalkulace a zajištění jednotlivých služeb (doprava, ubytování, prohlídky). Student je veden k práci v týmu, schopnosti koordinovat svou činnost dle zadání managementu projektu, uplatňuje své teoretické schopnosti a dovedností z absolvovaných předmětů při organizování výletu/zájezdu skupiny klientů, při řešení problémových situacíe ve fázi přípravy i realizace produktu. Dokáže využívat možností networkingu kulturních organizací a institucí pečujících a prezentujících kulturní dědictví a zařízení cestovního ruchu na regionální, národní i mezinárodní úrovni. Vybrané produkty se zaměřením na destinace a trasy kulturního dědictví (příklady): a) pro klienty se specifickými potřebami: Lázeňské tradice a současnost Kladska (pro seniory); Hradec nad Moravicí/Pernštejn/Lednicko-Valtický areál (pro slabozraké); Velkomoravské dědictví (pro vozíčkáře) ad. b) pro klienty se specifickými požadavky: České stopy v Porýní; Vinařská oblast Wachau; Podyjí, Folklórní tradice a festivaly moravsko-rakouského pomezí; Gorolské kulinární tradice ad. Student je schopen připravit animační program. Je připravován na různé situace, aby byl schopen pohotově reagovat na problémové situace nejen v rámci přípravy, ale i realizace volnočasového produktu. Studenti jsou v rámci přípravy a realizace prakticky seznamováni s prací animátorů jako podněcovatelů zábavy pro různé věkové kategorie.
- Osnova
- 1. Úvod do studia předmětu
2. Výběr destinace, zdůvodnění, otevřenost osobám se specifickými potřebami/specifickými požadavky.
3. Organizační zabezpečení akce
4. Příprava programu volnočasového produktu
5. Příprava průvodce pro realizaci volnočasového produktu
6. Příprava animačního programu
7. Kontrola stav přípravy volnočasového produktu
- 1. Úvod do studia předmětu
- Literatura
- doporučená literatura
- Athena na cestách. Přístupný cestovní ruch v kostce. Třinec, 2010. URL info
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
- FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0. info
- Jančo, M. - Burešová, K. - Šefců, O. Jak dobýt hrad. Památky takřka bez bariér. Praha, 2007. info
- ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007. info
- ZELENKA, J. Průvodce cestovního ruchu. Hradec Králové, 2007. info
- Vitáková, M. Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha, 2007. URL info
- MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
- Filipiová, D. Život bez bariér. Praha, 1998. info
- Informace učitele
- Podmínkou pro absolvování je aktivní spolupráce při vlastní přípravě turistického produktu, úspěšné řešení zadaných úkolů, včasné odevzdání písemné přípravy turistického produktu včetně administrace celé akce. Příprava a realizace úkolů (včetně osobního průvodcování a realizace animačního programu) představuje praktickou formu ověření nabytých znalostí při přípravě, realizaci, vyúčtování a vyhodnocení produktu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2019/VCKDST0004