ULGATLA057 Prezentace služeb

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2020
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Garance
Ing. Pavlína Sonnková
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
každou sudou středu 8:05–9:40 H2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ULGATLA057/A: každou lichou středu 8:05–9:40 H2, J. Stuchlíková
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a zásadami prezentace služeb zákaznkům, která má v lázeňských službách důležitou úlohu. Dalším záměrem je vyzdvihnout význam jednotného vizuálního stylu a identifikace firmy klientem. Studenti získají přehled o problematice výstavnictví, situaci v České republice a možnostech prezentace v zahraničí. Naučí se organizačně připravit a zabezpečit účast subjektu na veletrhu cestovního ruchu.
Osnova
  • 1. Principy a důležitosst komunikace s klientem v rámci systému vztahového marketingu
    2. Spokojenot, loajalita a udržení věrnosti klienta lázní
    3. Podstata, cíle a koncepce marketingové komunikace (prezentace)
    4. Nástroje komunikačního mixu, efektivnost, rozpočet
    5. Proces tvorby účinného komunikačního sdělení s využitím aktuálních trendů
    6. Jednotný vizuální styl, design manuál
    7. Výstavy a veletrhy jako součást komunikačního mixu - historie, terminologie, členění
    8. Subjekty veletržního průmyslu v České republice, výstavy zaměřené na cestovní ruch
    9. Doprovodný program veletrhů a výstav
    10. Příprava, zajištění a organizace účasti na veletrhu cestovního ruchu
    11. Prezentace nabídky subjektu cestovního ruchu
Literatura
    doporučená literatura
  • Odborné časopisy. C.O.T., Travel Gazette, Travel Profi. info
  • ADAIR, J. Effective Communication: The Most Important Management Skill of All. 2009. info
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. Praha, 2009. ISBN 978-247-2790-5. info
  • PAVLŮ, D. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimédia, marketing. Praha, 2009. info
  • VEBER, I., SRBOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. Praha, 2008. info
  • ORIEŠKA, J. Kongresový cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2004. ISBN 80-85970-45-7. info
  • VYSEKALOVÁ, J., HRUBALOVÁ, M., GIRGAŠOVÁ, J. Veletrhy a výstavy. Efektivní prezentace pro úspěšný prodej. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0894-9. info
  • GALGANĚVIČ, I., BURDA,K., VÝTISK, T.,TYLEČEK D. Jak být úspěšný na veletrhu. Ostrava, 1999. info
  • PORTER, M,.E. Konkurenční výhoda. Praha, 1993. info
Informace učitele
Podmínkou udělení zápočtu je zpracování seminární práce na zadané téma a úspěšnost minimálně 60 % v písemném testu prověřujícím znalosti v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek a seminářů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.