ARTAVTBP73 Management kultury a fundrasing

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2024
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh
Po 26. 2. 8:55–11:25 D2, Po 25. 3. 8:55–11:25 D2, Po 22. 4. 8:55–11:25 D2, Po 13. 5. 8:55–11:25 D2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ARTAVTBP73/A: Po 26. 2. 11:25–14:40 D2, Po 25. 3. 11:25–14:40 D2, Po 22. 4. 11:25–14:40 D2, Po 13. 5. 11:25–14:40 D2, M. Ševčík
Předpoklady
FORMA(P)
K zapsání předmětu nejsou určeny žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
Výstupy z učení
Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace.
Osnova
  • 1. Základy marketingu 1
  • 2. Základy marketingu 2
  • 3. Marketingové komunikace 1
  • 4. Marketingové komunikace 2
  • 5. Marketingové komunikace v digitálním prostředí
  • 6. Principy fundraisingu
  • 7. Grantový systém ČR a EU
  • 8.-12. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
  • 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010.
  • HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009.
  • KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001.
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008.
  • REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru – Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010.
    doporučená literatura
  • BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007.
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
  • POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity – jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006.
Metody hodnocení
realizace konkrétního fundraisingového projektu, pravidelná docházka (75 %)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTBP73