FPF:ARTAVTBP73 Management kultury a fundrasin - Informace o předmětu
ARTAVTBP73 Management kultury a fundrasing
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Rozvrh
- Po 26. 2. 8:55–11:25 D2, Po 25. 3. 8:55–11:25 D2, Po 22. 4. 8:55–11:25 D2, Po 13. 5. 8:55–11:25 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FORMA(P)
K zapsání předmětu nejsou určeny žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-bpbk)
- Cíle předmětu
- Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
- Výstupy z učení
- Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace.
- Osnova
- 1. Základy marketingu 1
- 2. Základy marketingu 2
- 3. Marketingové komunikace 1
- 4. Marketingové komunikace 2
- 5. Marketingové komunikace v digitálním prostředí
- 6. Principy fundraisingu
- 7. Grantový systém ČR a EU
- 8.-12. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
- 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010.
- HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009.
- KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001.
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008.
- REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru – Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010.
- doporučená literatura
- BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007.
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
- POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity – jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006.
- Metody hodnocení
- realizace konkrétního fundraisingového projektu, pravidelná docházka (75 %)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTBP73