ARTAVTBK43 Multimédia a internet

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2025
Rozsah
8s/sem. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Michal Novotný (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Michal Novotný
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Předpoklady
nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Multimédia a internet si klade za cíl seznámit posluchače s trendem multimediálnosti moderní internetové publicistiky. Základní cíle jsou představit a využít širokou paletu nástrojů pro podporu foto, audio a video výstupů a jejich propojení s klasickým textem; poukázat na aktuální marketingové nástroje sloužící k podpoře a propagaci vlastní tvorby a produktů.
Osnova
  • 1. Nejznámější sociální sítě Facebook a Youtube; možnosti využití pro žurnalistiku a marketing
  • 2. Význam fotosociálních sítí jako Instagram a Pinterest + Flickr, využití v Česku
  • 3. Proč je důležitá profesní síť LinkedIn, jak založit a udržovat svůj profil
  • 4. Nejnovější trendy – Snap Chat, live Stream sítě, aj. tzv. dočasné sociální sítě
  • 5. Základy PPC reklamy (Google, Seznam)
  • 6. Základy reklamy na sociálních sítích s důrazem na Facebook; youtubering
  • 7. Základy marketingu v tištěných médiích
  • 8. Základy marketingu v elektronických médiích
  • 9. Význam e-mailingu pro zpravodajství a marketing
  • 10. Základy tvorby webových stránek (blogování a vlogování)
  • 11. Jak provozovat svůj web (výběr domény a hostingu)
  • 12. Využití redakčních systémů nejen pro práci redaktora
  • 13. Online zpravodajství v perspektivě moderních médií 21. století
Výukové metody
přednášky, semináře, prezentace, diskuse, domácí cvičení
Metody hodnocení
Účast na seminářích (75 %)
Zápočtový projekt
Zápočtový test
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.