ARTKSPBP78 Ateliér dramatické tvorby II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Polenský, Ph.D. (cvičící)
Garance
MgA. Tomáš Polenský, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem ateliéru je úvod do problematiky dramatické tvorby a práce s hercem formou krátkých praktických cvcičení. Student se tak seznámí s rozzáběrováním a tvorbou technického scénáře, přípravou natáčení, vlastní realizací i postprodukcí krátkého narativního filmového tvaru a získá ta základy filmové režie v oblasti hrané tvorby.
Osnova
  • 1. Práce s hercem – bytí před kamerou 2. Herecké cvičení 3. Režijní nástroje pro komunikaci s hercem 4. Režijní příprava nad scénářem pro vedení herce 5. Casting 6. Herecké zkoušky před natáčením 7. Herecké zkoušky během natáčení 8. Střih a jeho vliv na herecký výkon 9. Krátká scéna hádky dvou partnerů – příprava 10. Krátká scéna hádky dvou partnerů – herecké zkoušky 11. Krátká scéna hádky dvou partnerů – natáčení 12. Krátká scéna hádky dvou partnerů – postprodukce 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • BORDWELL, D. a THOMSONOVÁ, K. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU 2018
    doporučená literatura
  • BLÁHA, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU 2006
  • MARTIN, A. Mizanscéna a filmový styl. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2019.
  • MONACO, J. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha 2004.
  • RABIGER, M – HURBIS-CHERRIER, M. Directing : film techniques and aesthetics. Focal Press, 2013.
    neurčeno
  • VALUŠIAK, J. Základy střihové skladby. Praha: AMU 2005.
Výukové metody
cvičení, osobní konzultace
Metody hodnocení
Odevzdání praktických cvičení

  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2025/ARTKSPBP78