UCJNCOBP25 Interkulturní komunikace

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty na práci v mezinárodní firmě působící v oblastech obchodu nebo služeb, v marketingu apod.
Výstupy z učení
Student bude schopen vést ústní či písemnou komunikaci v rámci mezinárodní firmy, s firemními partnery a zákazníkem. Bude vědět, jaké fráze a slovní obraty používat při prezentacích či vyjednávání, jak se německy slovně bránit, reagovat na námitky či odolávat manipulaci.
Osnova
  • 1. Pozdravy 2. Argumentace 3. Vyjednávání 4. Nonverbální komunikace 5. Nedorozumění 6. Komunikace uvnitř firmy a s partnery 7. Komunikace s klienty 8. Interkulturní kompetence 9. Interkulturní komunikace v hospodářství 10. Případová studie I 11. Případová studie II 12. Případová studie III 13. Shrnutí a evaluace
Literatura
    povinná literatura
  • Schugk, M.: Interkulturelle Kommunikation in der Wirtschaft: Grundlagen und Interkulturelle Kompetenz für Marketing und Vertrieb. München: Vahlen, 2014.
  • Broszinsky-Schwabe, E.: Interkulturelle Kommunikation: Missverständnisse und Verständigung. Wiesbaden: Springer, 2017.
  • Michňová, I.: Němčina – rétorika, prezentace, komunikace. Praha: Grada, 2011.
    doporučená literatura
  • Ternès, A.: Interkulturelle Kommunikation: Länderporträts - Kulturunterschiede – Unternehmensbeispiele. Wiesbaden: Springer, 2017.
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
ústní zkouška, docházka (75%), aktivní spolupráce ve výuce, vypracování praktických úkolů a projektů v průběhu semestru
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.