UCJCA034 Angličtina v masmédiích

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Kučerová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Stručná charakteristika předmětu: Cílem tohoto předmětu je seznámit posluchače se specifiky užívání jazyka v masmédiích. Předmět se zaměřuje na teoretické uvedení do této problematiky prostřednictvím témat z okruhu (kritické) analýzy diskurzu. Ve cvičeních je pak většina času věnována konkrétním analýzám a interpretacím užívání jazyka v masmédiích z multirovinového pohledu na jazyk, tj. od fonetické roviny až po rovinu pragmatickou. Podkladem pro tyto analýzy jsou zejména texty žurnalistické a texty spadající pod jazyk reklamy. 1. The Language of Headlines 1 2. The Language of Headlines 2 3. Audience 1 4. Audience 2 5. Audience 3 6. Representation of Groups in words1 7. Representation of Groups in words 2 8. Representation of Groups in words 3 9. Representation of Groups in syntax 1 10. Representation of Groups in syntax 2 11. Discourse 1 12. Discourse 2 Požadavky na studenta: Předmět je zakončen zkouškou založenou na rozboru textu článku vztahujícího se ke tématům tohoto kurzu. Literatura: Fairclough, N.: Analysing Discourse, London: Routledge, 2003. Fairclough, N.: Media Discourse, London: Edward Arnold, 1995. Goddard, A.: The Language of Advertising, London: Routledge, 1998. Reah, D.: The Language of Newspapers, London: Routledge, 1998.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014.