FPF:UF0D266 Tvorba obrazu vektor. metodami - Informace o předmětu
UF0D266 Tvorba obrazu vektorovými metodami
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Miroslav Zeman (cvičící)
- Garance
- MgA. Miroslav Zeman
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální techniky (program FPF, B1702 AplF)
- Cíle předmětu
- Úkolem tohoto předmětu bude posluchače seznámit se základy vektorové grafiky v programech Adobe Ilustrator a Corel Draw. Obsah (Sylabus) Vektorové grafické formáty Pracovní plocha a vodící linky Práce s textem a písmem, sazba Tvorba vektorových objektů - křivky, čáry, kružnice, elipsy, čtverce, obdélníky, tvary, šipky, hvězdy a další objekty Hranice, výplně, přechody, textury Interaktivní přechody, interaktivní kontury, interaktivní deformace, interaktivní obálka, interaktivní vysunutí, interaktivní stíny průhlednost, čočka, perspektiva, kontura 3D objekty Práce s objekty, jejich pozice, seskupování, zachycování Import obrázků, práce s rastry a jejich efekty Export a tisk Obsah praktik Student postupně podle nabytých znalostí bude vytvářet návrhy plakátů, log a další vektorové grafiky.
- Osnova
- Vektorové grafické formáty
Pracovní plocha a vodící linky
Práce s textem a písmem, sazba
Tvorba vektorových objektů - křivky, čáry, kružnice, elipsy, čtverce, obdélníky, tvary, šipky, hvězdy a další objekty
Hranice, výplně, přechody, textury
Interaktivní přechody, interaktivní kontury, interaktivní deformace, interaktivní obálka, interaktivní vysunutí, interaktivní stíny průhlednost, čočka, perspektiva, kontura
3D objekty
Práce s objekty, jejich pozice, seskupování, zachycování
Import obrázků, práce s rastry a jejich efekty
Export a tisk
Obsah praktik
Student postupně podle nabytých znalostí bude vytvářet návrhy plakátů, log a další vektorové grafiky.
- Vektorové grafické formáty
- Literatura
- doporučená literatura
- Petr Lindner. CorelDRAW - tipy, efekty, kouzla. Computer Press. ISBN 80-722-6534-2. info
- Jiří Hlavenka, Jaroslav Hercik. CorelDraw 10 Podrobná příručka. Computer Press. ISBN 80-722-6452-4. info
- Dušan Kadavý. CorelDraw 11 - Uživatelská příručka. Computer Press. ISBN 80-7226-832-5. info
- Bruce Fraser, Chris Murphy, Fred Bunting. Správa barev - Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Computer Press. ISBN 80-722-6943-7. info
- Adobe Creative Team. Adobe Illustrator CS - oficiální výukový kurz. SoftPress, 2004. ISBN 80-864-9766-6. info
- Adobe Press. Adobe Illustrator 10 - oficiální výukový kurz. Softpress, 2003. ISBN 80-864-9735-6. info
- Miroslav Čulík. CorelDRAW 11. Grada, 2003. ISBN 80-247-0651-2. info
- Steve Bain. CorelDRAW 10: Oficiální průvodce. SoftPress, 2001. ISBN 80-864-9715-1. info
- Dieter Staas, Jean Hee Song. 3D grafika a animace s programem CorelDRAW! UNIS Publishing, 1997. ISBN 80-86097-05-6. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2010/UF0D266