UCJATUP1 Planning in Teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2011
Extent and Intensity
0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Petra Glabazňová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Petra Glabazňová
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebe-vzdělávání po ukončení školní docházky. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit. 1. Vzdělávací program a jeho tvorba 2. Pořadí kroků při tvorbě vzdělávacího programu 3. Analýza vzdělávacích potřeb a účastníků vzdělávání 4. Výukový cíl 5. Úloha cíle při tvorbě vzdělávacího programu 6. Taxonomie výukových cílů 7. Vyhodnocování vzdělávání 8. Tvorba učebního plánu 9. Kurikulum 10. Společný evropský referenční rámec pro jazyky 11. Rámcové vzdělávací programy 12. Tvorba školního vzdělávacího programu Požadavky na studenta: Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a dále odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují učební plán pro danou cílovou skupinu podle zásad současné didaktiky cizích jazyků. Při ústní zkoušce zodpoví proband zadanou otázku z nastudovaných témat. Literatura: Belcourt, M. / Wright, P.C.: Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. Beran, V.: Jak na školní vzdělávací program. V. část. Učitelské listy, Ředitelské listy. 2004/2005, č. 7, s. 3-4. Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Blížkovský, B.: Systémová pedagogika. Ostrava? AMOSIUM SERVIS, 1992. Byčkovský, P. / Kotasem, J.: Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3. s. 227-242. Kalous, Z. / Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Prášilová, M.: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Švec, V. / Filová, H. / Šimoník, O.: Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. Walterová, E.: Kurukulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: CDVU MU, 1994. www.vuppraha.cz www.rvp.cz
Language of instruction
English
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2011/UCJATUP1