FPF:UCJBB015 Italian Language Seminar 1 - Course Information
UCJBB015 Italian Language Seminar 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2011
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Italian in combination with another discipline (programme FPF, B6107 HuSt)
- Italian in combination with another discipline (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Práce v jazykovém semináři má syntetizující charakter. Je založena na využívání poznatků, které student získává při studiu italské morfologie, syntaxe a lexikologie. Náplň tvoří četba a rozbor italského textu se zaměřením na zásadní jazykové jevy, kterými se italština jako jazyk na pomezí jazyka analytického a syntetického liší od češtiny jako jazyka syntetického. Cílem semináře je prohloubit pochopení jazykového systému italštiny, usnadnit rychlou orientace v rozsáhlejším textu a současně rozšířovat slovní zásoby. Rozebíraný text má být nosný i z hlediska obsahu tak, aby znamenal doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie. Sylabus předmětu tvoří (obměnitelný) soubor textů o rozsahu 10-15 stran sloužící jako materiál k jazykové analýze. Sylabus: Soubor textů k analýze 1. Ginzburg, N. Lessico famigliare. Torino: Einaudi, 1963. S. 50-65. 2. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 150-167. 3. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 308-335. 4. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995. S. 3-20. 5. Parks, Tim: Italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 159-171. 6. Levi, C. Cristo si ? fermato a Eboli. Torino: Einaudi, 1990. S. 70-79. Analyzované a srovnávané jevy: Pronominální subjekt v italské větě, postavení adjektiv, předložkové vazby s adverbiálním významem, kategorie aspektu ve srovnání s kategorií vidu v češtině, funkce a významy italských gram. časů, struktura predikátu, modální schémata větných typů, modální schéma souvětné. Chiuchi?, A., Fazi, M. C., Bagianti, R. Le preposizioni. Perugia: Guerra, 1994. Dardano, M., Trifone, P. Grammatica italiana con nozioni di linguistica. Bologna: Zanichelli, 1995. Renzi, L., Salvi, G., Cardinaletti, A. (red.) Grande grammatica italiana di consultazione, III. Milano: Mulino, 1991. Serianni, L. Grammatica italiana. Italiano comune e lingua letteraria. Torino: UTET, 1991. Serianni, L. Italiano: Grammatica, sintassi, dubbi. Torino: Garzanti, 2000. Požadavky: Aktivní účast na seminářích (min. 80 %) s předem zpracovaným textem, test na konci semestru.
- Language of instruction
- Italian
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2011/UCJBB015