FPF:UBKKMK05 Readership 1 - Course Information
UBKKMK05 Readership 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Kateřina Homolová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Kateřina Homolová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- Základní orientace v předmětech bakalářského stupně studia knihovnictví s důrazem na aktualizované poznatky z literární komunikace a výchovy uživatelů. Orientace v ontogenezi lidské psychiky, v principech socializace a ve vývoji liteární a čtenářské kultury 20. století na úrovni společenskovědního základu SŠ.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Library science with the focus on public libraries of the community type (programme FPF, N7201 InSK)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář se zaměří na obecnou problematiku čtenářství. Ukazuje možnosti poznání specifických aspektů čtenářství podle věku, pohlaví, čtenářské zkušenosti a sociálního zázemí čtenáře. Jednotlivé etapy čtenářského věku jsou analyzovány v souvislosti s podmínkami knihoven komunitního typu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Uvedení do čtenářské terminologie - tradiční a nové koncepce.
2. Předčtenářské období - čtenářské prekoncepty a čtenářská propedeutika.
3. Malý čtenář - tvorba literárního vědomí dítěte ve škole.
4. Prepubescentní čřtenář - čtenářská exploze, kontemplace a identifikace.
5. Pubescentní čtenář - postoje, motivace, zájmy ve vztahu k sobě, k životu a k četbě.
6. Adolescentní čtenář - "nově objevené" čtenářské chování a preference.
7. Mladý dospělý čtenář - hledání prostoru pro četbu a bytí čtenářem.
8. Starší dospělý čtenář - objektivizovaná hodnota čtení.
9. Senior v roli čtenáře - bilancování čtenářské biografie.
- 1. Uvedení do čtenářské terminologie - tradiční a nové koncepce.
- Literature
- required literature
- TRÁVNÍČEK, Jiří. Čtenáři a internauti: Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke čtení. Brno, 2011. info
- HOMOLOVÁ, Kateřina. Uživatelská propedeutika. Opava, 2010. info
- TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. Brno, 2008. info
- HOMOLOVÁ, Kateřina. Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty pubescentního čtenářství. Ostrava, 2008. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň, 2004. info
- CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. Praha, 1982. info
- CHALOUPKA, Otakar. Horizonty čtenářství. Praha, 1971. info
- recommended literature
- VÁŠOVÁ, Lidmila. Úvod do bibliopedagogiky. Praha, 1995. info
- Teaching methods
- Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion
One-to-One tutorial - Assessment methods
- The analysis of student 's performance
Credit - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Domácí příprava na výuku 20 Konzultace 5 Příprava na zápočet 20 Účast na výuce 13 Summary 58
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UBKKMK05