FPF:UBKTV076 New and old media technology - Course Information
UBKTV076 New and old media technology
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miloslav Novák, DiS. (lecturer)
- Guaranteed by
- MgA. Miloslav Novák, DiS.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je, aby studenti získali orientaci v technologii a osvojili si základní termíny z audiovizuální techniky, se kterými se budou setkávat v odborné praxi, ať již jako praktičtí tvůrci v audiovizi, nebo jako teoretičtí pracovníci ve školství nebo v kulturních institucích, festivalech, tištěných či elektronických médiích či sféře komunikace a PR.
- Syllabus (in Czech)
- Přednáška seznámí posluchače se základy pracovních postupů, využívaných při přípravě, výrobě, postprodukci, archivaci i zpřístupňování audiovizuálních děl ve filmovém průmyslu, televizi a rozhlase. Kurz představí fyziologické předpoklady vnímání, jakož i vědecké objevy, vedoucí ke vzniku první fotografie a kinematografu bratří Lumierů. Zaměří se na jednotlivé záznamové i reprodukční formáty používané v kinematografické, televizní a zvukové technice, a představí rozdíly v pracovních postupech při výrobě kinematografického a televizního díla. Zaměří se na technologické prolínání tradičních analogových (filmový pás) a nových digitálních médií v profesionální praxi. A to nejen při výrobě, ale také při archivaci a distribuci audiovizuálních děl. Představí laboratorní zpracování filmové suroviny, stejně jako postprodukční postupy užívané v televizní tvorbě, čímž naznačí rozdíly mezi kinematografickou "záběrovou" a televizní "sekvenční" metodou výroby filmu. Kurz se také zaměří na schopnost rozeznávání technologických postupů a technických zařízení v amatérské a profesionální sféře.
- Přednáška seznámí posluchače se základy pracovních postupů, využívaných při přípravě, výrobě, postprodukci, archivaci i zpřístupňování audiovizuálních děl ve filmovém průmyslu, televizi a rozhlase. Kurz představí fyziologické předpoklady vnímání, jakož i vědecké objevy, vedoucí ke vzniku první fotografie a kinematografu bratří Lumierů. Zaměří se na jednotlivé záznamové i reprodukční formáty používané v kinematografické, televizní a zvukové technice, a představí rozdíly v pracovních postupech při výrobě kinematografického a televizního díla. Zaměří se na technologické prolínání tradičních analogových (filmový pás) a nových digitálních médií v profesionální praxi. A to nejen při výrobě, ale také při archivaci a distribuci audiovizuálních děl. Představí laboratorní zpracování filmové suroviny, stejně jako postprodukční postupy užívané v televizní tvorbě, čímž naznačí rozdíly mezi kinematografickou "záběrovou" a televizní "sekvenční" metodou výroby filmu. Kurz se také zaměří na schopnost rozeznávání technologických postupů a technických zařízení v amatérské a profesionální sféře.
- Literature
- recommended literature
- John Beton. Digitální technologie ve filmu, nepravá revoluce. Iluminace, 2007. info
- Steve Wurtlzer. Electric Sounds: Technological Change and the Rise of Corporate Mass Media. New York: Columbia University Press, 2007. info
- Jiří Černý. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2007. info
- Leo Enticknap. Moving Image Technology. From Zoetrope to Digital. Londýn - New York: Wallflower Press, 2005. info
- Aumont Jacques. Obraz. Praha: AMU, 2005. info
- Paul Read - Mark-Paul Meyer. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005. info
- Jiří Kubíček. Úvod do esteticky animace. Praha: FAMU, 2004. info
- Jaroslav Šimek. Techniky fotografie. Praha: AMU, 2003. info
- Josef Pešek. Základní principy TV a magnetického záznamu obrazu. Praha: AMU, 2003. info
- Paolo Cherchi Usai. Silent cinema an Introduction. Londýn: BFU, 2002. info
- Vilém Flusser. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001. info
- Urban Miroslav. Filmová laboratoř. Praha: AMU, 2001. info
- Baran Alexander. Předpoklady fotografie nebo Prolegomena. Praha: AMU, 2000. info
- Vlastimil Jiřík. Kinematografický obraz I. a II. Praha: AMU, 1994. info
- Vladimír Vít. Základy televizní techniky. Praha: SNTL, 1987. info
- Barry Salt. Film Style and Technology: History and Analysis. Londýn: Starword, 1983. info
- Cyril Smetana. Praktická elektroakustika. Praha: SNTL, 1981. info
- Kolektiv autorů. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974. info
- Ján Šmok, Josef Pecák, Petr Tausk. Barevná fotografie. Praha: SNTL, 1972. info
- Vojtěch Bouček. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UBKTV076