UCJAU013 Planning in teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2012
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebevzdělávání po ukončení školní docházky. Znalosti získané při teoretickém studiu si studenti prakticky ověří v seminářích, které na ně navazují v různě odstupňovaných praktických aplikacích. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit.
Syllabus (in Czech)
  • Sylabus semináře:
    1. Scope of syllabus design
    2. Learning purpose and learning goals
    3. Product-oriented syllabuses
    4. Process-oriented syllabuses
    5. Objectives
    6. Needs analysis and goals
    7. Content and its grading
    8. Learning tasks and their grading
    9. Objectives and their grading
    10. Curriculum and syllabus models
    11. General English and ESP syllabuses
    12. Exploring Common European Framerwork for Languages
Literature
    recommended literature
  • Ur, P. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. info
  • Munby, J. Communicative Syllabus Design. info
  • Dubin, F. a Olshtain, E. Course Design. info
  • Woodward, T. a Lindstromberg, S. Planning from Lesson to Lesson. info
  • Yalden, J. Principles of Course Design for Language Teaching. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. info
  • Nunan, D. Syllabus Design. info
  • Nunan, D. The Learner-Centred Curriculum. info
  • Johnson, R. K. The Second Language Curriculum. info
Language of instruction
English
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UCJAU013