UCJAU013 Tvorba učebních plánů

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2014
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebevzdělávání po ukončení školní docházky. Znalosti získané při teoretickém studiu si studenti prakticky ověří v seminářích, které na ně navazují v různě odstupňovaných praktických aplikacích. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit.
Osnova
  • Sylabus semináře:
    1. Scope of syllabus design
    2. Learning purpose and learning goals
    3. Product-oriented syllabuses
    4. Process-oriented syllabuses
    5. Objectives
    6. Needs analysis and goals
    7. Content and its grading
    8. Learning tasks and their grading
    9. Objectives and their grading
    10. Curriculum and syllabus models
    11. General English and ESP syllabuses
    12. Exploring Common European Framerwork for Languages
Literatura
    doporučená literatura
  • Ur, P. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. info
  • Munby, J. Communicative Syllabus Design. info
  • Dubin, F. a Olshtain, E. Course Design. info
  • Woodward, T. a Lindstromberg, S. Planning from Lesson to Lesson. info
  • Yalden, J. Principles of Course Design for Language Teaching. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. info
  • Nunan, D. Syllabus Design. info
  • Nunan, D. The Learner-Centred Curriculum. info
  • Johnson, R. K. The Second Language Curriculum. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.