FPF:UCJCI110 Praktické cvičení z ital. 3 - Informace o předmětu
UCJCI110 Praktická cvičení z italštiny 3
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jaroslava Malá
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Italština (dvouoborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Blok Praktické cvičení z italštiny 3 a 4 navazuje na předchozí blok cvičení a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se přibližují úrovni samostatných uživatelů jazyka. Výuka dle české učebnice je doplněna poslechem nahrávek delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četbou středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata, což napomáhá rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi, konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L'italiano e l'Italia. Perugia: Guerra, 1995. + nahrávky rodilých mluvčích
- Osnova
- 1.- 2. Conoscenza reciproca nel gruppo; opinioni puntuali; racconti al passato; condizionale composto; particella la; forma impersonale del verbo; proposizioni consecutive e causali implicite
3.-4. Parlare delle precedenti esperienze di studio dell'italiano; usi del futuro per annunciare; esprimere un parere; concordanza dei tempi all'indicativo; congiuntivo presente e passato; concordanza dei tempi al congiuntivo;
5.-6. Fare gli auguri, congratularsi, fare le condoglianze e complimentarsi; reazioni codificate; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti; imperfetto e trapassato del congiuntivo
7.-8. Introdurre le notizie e reagire alle notizie attese e non attese; dimostrare interesse; usi dell'imperfetto e trapassato del congiuntivo nelle proposizioni reggenti e dipendenti; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo ? obbligatorio
9.-10. Riferirsi a situazioni possibili; reagire a un'informazione; Proposizioni dipendenti in cui la scelta fra l'indicativo e il congiuntivo ? stilistica o corrisponde a una netta differenza di significato; periodo ipotetico;
11.-12. Dare consigli o istruzioni; descrivere stati di malessere fisico; infinito sostantivato; discorso indiretto
- 1.- 2. Conoscenza reciproca nel gruppo; opinioni puntuali; racconti al passato; condizionale composto; particella la; forma impersonale del verbo; proposizioni consecutive e causali implicite
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Informace učitele
- Aktivní účast na cvičeních (min. 80 %), 2 testy během semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2015/UCJCI110