VCKDST0014 Lidské zdroje a selfmanagement

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2016
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na zvýšení kompetencí studentů v budoucím působení v praxi, ať už na postech středního stupně řízení, v pozici členů pracovních kolektivů nebo individuálně působících specialistů. Zaměřuje se na problematiku sebepoznání, osobnostního růstu, efektivní práce s lidmi. Směřuje teoretickou průpravou k rozvoji tvořivosti, kreativnímu myšlení, zvyšuje sociální kompetence a schopnost efektivní komunikace. Prakticky nacvičuje rozvoj sociálně komunikativních dovedností a vybraných komunikačních technik.
Osnova
  • 1. Sebepoznání
    2. Osobní role
    3. Co je stress
    4. Selfmanagement
    5. Plánování času
    6. Náročné životní situace
    7. Komunikace
    8. Rodina, jako imitační model vzorců chování, proces emancipace
    9. Proces emancipace
    10. Řízení lidských zdrojů
    11. Životní spokojenost
Literatura
    povinná literatura
  • BEDRNOVÁ, E. A KOL. Management osobního rozvoje. Praha: Management Press, 2009. info
  • Whitmore, J. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha, 2004. ISBN 80-7261-101-1. info
  • JAROŠOVÁ, E., KOMÁRKOVÁ, R., PAUKNEROVÁ, D., PAVLICA, K.. Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha, Management Press, 2001. info
    doporučená literatura
  • KOMÁRKOVÁ, R. - SLAMĚNÍK, I. - VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha, 2001. info
  • Capponi, V. - Novák, T. Sám sobě psychologem. Praha, 2001. info
  • NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7. info
  • Klapač, M. Psychologie v praxi. Praha, 1994. info
Informace učitele
Účast na výuce (75 %), aktivní vystupování v rámci diskusí, písemná seminární práce, prezentace vybraného tématu (PowerPoint).
Úspěšné absolvování písemného testu, ústní rozpravy v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.