VCKDST0504 Příprava a realizace volnočasového produktu I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Ing. Eva Vavrečková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Eva Vavrečková, Ph.D.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na teoretické znalosti a dovednosti studentů získané v odborných předmětech a je zaměřen na přípravu a realizaci dvou- až třídenního cvičného tematického zájezdu do vybraného regionu České republiky, na jehož území se nacházejí vhodné objekty kulturního dědictví. Úkolem je aplikace znalostí při přípravě geografického, časového, rámcového i detailního programu forfaitového zájezdu včetně zpracování cenové kalkulace a zajištění jednotlivých služeb (doprava, ubytování, prohlídky). Při přípravě a vlastní realizaci jsou využity znalosti z kulturně historicky zaměřených předmětů, o přípravě průvodcovského výkladu a jeho prezentace před skupinou (účastníci akce). Student je schopen pohotově řešit problémové situace ve fázi nejen přípravy, ale i vlastní realizace volnočasového produktu.
Osnova
  • Semináře
    1. Příprava volnočasového produktu do vybraného regionu ČR s vhodnými objekty kulturního dědictví
    2. Organizační zabezpečení akce
    3. Příprava programu volnočasového produktu
    4. Příprava průvodce pro realizaci volnočasového produktu
    5. Příprava animačního programu
    6. Kontrola stav přípravy volnočasového produktu
    7. Vlastní realizace produktu
    8. Vyhodnocení přípravy a realizace produktu
    9. Závěrečné vyúčtování akce a sestavení výsledné kalkulace
    10. Vypracování komplexní zprávy o realizované akci ("kniha" zájezdu)
Literatura
    doporučená literatura
  • ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
  • ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007. info
  • ZELENKA, J. Průvodce cestovního ruchu. Hradec Králové, 2007. info
  • Vitáková, M. Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha, 2007. URL info
  • MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
Metody hodnocení
Headway Elementary lekce 5 - 8 (začátečníci)
Základem pro hodnocení je písemný doklad vystavený přijímající institucí. Na základě návrhu proděkana předloženého děkanovi fakulty je možné zohlednit akademickou či profesní náročnost stáže a uznat i menší počet než 60 absolvovaných dnů
Informace učitele
Podmínkou pro absolvování je aktivní spolupráce při vlastní přípravě a osobní účast při realizaci volnočasového produktu, úspěšné řešení zadaných úkolů, včasné odevzdání písemné přípravy volnočasového produktu včetně administrace celé akce. Příprava a realizace úkolů (včetně osobního průvodcování a realizace animačního programu) představuje praktickou formu ověření nabytých znalostí při přípravě, realizaci, vyúčtování a vyhodnocení produktu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018.