FPF:FPFPGD03 Pedagogické dovednosti 1 - Informace o předmětu
FPFPGD03 Pedagogické dovednosti 1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2018
- Rozsah
- Přednáška 36 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství angličtiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílit profesní kompetence studentů.
- Osnova
- Bloková výuka bude realizována ve Sporthotelu Kopřivná ve dnech 6. - 10. 11. 2017. Studentům bude hrazena doprava autobusem, ubytování, celodenní stravné. Výuka bude zajištěna externími lektory a bude zahrnovat tyto jednotlivé kurzy:
1. Aktuální trendy v řešení problémů spojených s poruchami příjmu potravy pro budoucí učitele
2. Myšlení, chování a vnímané krize adolescenta pro budoucí učitele
3. Respekt nebolí
4. Kvantita nebo kvalita?
5. Záškoláctví
- Bloková výuka bude realizována ve Sporthotelu Kopřivná ve dnech 6. - 10. 11. 2017. Studentům bude hrazena doprava autobusem, ubytování, celodenní stravné. Výuka bude zajištěna externími lektory a bude zahrnovat tyto jednotlivé kurzy:
- Literatura
- povinná literatura
- Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. info
- Šimíčková-Čížková, Jitka. Psychologické aspekty v práci učitele. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzit, 2010. ISBN 978-80-7368-913-1. info
- Hájková, Vanda a kol. Specifika pro hadicapované klienty služeb cestovního ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2006. info
- LANGER, S. Problémový žák v době dospívání na základní škole a v nižších třídách gymnázia. Hradec Králové: Kotva, 2001. ISBN 80-902210-0-9. info
- doporučená literatura
- AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0. info
- Metody hodnocení
- Známkou
Demonstrace dovedností při cvičení - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2018/FPFPGD03