FPFPGD05 Metodický kurz zážitkové pedagogiky

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2018
Rozsah
Cvičení 24 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Jedná se o kurz NAVAZUJÍCÍ na základní kurz absolvovaný v projektu v předchozím roce, je tedy určen pouze pro studenty, kteří absolvovali kurz základní.
    Bloková výuka v celkovém rozsahu 24 hodin bude realizována v Cyklohotelu Starý Mlýn, Jeseník - Dětřichov ve dnech 19. - 21. 10. 2017. Studentům bude hrazena doprava autobusem, ubytování, celodenní stravné. Lektory budou instruktoři Prázdninové školy Lipnice.
    POPIS
    Cílem je prostřednictvím her a zážitků učit a vést děti/studenty tak, aby to mělo smysl, účastníci uměli získané zkušenosti vytěžit, přenést je do reálných změn a navíc je to bavilo. V kurzu budou zahrnuty části: Zážitková pedagogika, Hra, Reflexe, Dramaturgie zážitkové pedagogiky a Řízení psychického rizika. Absolventi kurzu budou komplexně seznámeni s metodou zážitkové pedagogiky, kterou budou moci využívat v praxi, neboť budou seznámeni s univerzálními principy, jejichž možnosti využití jsou téměř neomezené. Metodu zážitkové pedagogiky lze uplatňovat při výuce na školách, při rozvoji pracovních týmů a zaměstnanců, při přípravě nejrůznějších rozvojových kurzů, táborů a daších akcí pro děti i dospělé. Propojení teorie a praxe je naprosto přirozené a táhne se celým kurzem jako neviditelná červená linka.
Literatura
    povinná literatura
  • Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. info
  • Šimíčková-Čížková, Jitka. Psychologické aspekty v práci učitele. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzit, 2010. ISBN 978-80-7368-913-1. info
  • Hájková, Vanda a kol. Specifika pro hadicapované klienty služeb cestovního ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2006. info
  • LANGER, S. Problémový žák v době dospívání na základní škole a v nižších třídách gymnázia. Hradec Králové: Kotva, 2001. ISBN 80-902210-0-9. info
    doporučená literatura
  • AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0. info
Metody hodnocení
Známkou
Demonstrace dovedností při cvičení
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021.