FPF:UBKTN039 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
UBKTN039 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, N8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Seznámení s psychologickým kontextem a aplikací psychologických teorií a postupů v oblasti reklamy.
- Osnova
- Základním východiskem je poukázat na možnosti využití poznatků z oboru psychologie při koncipování reklamy. Prostřednictvím obeznámení se s relevantními případovými studiemi z domácí i zahraniční provenience předmět demonstruje, jak zefektivnit jeden z nástrojů marketingové komunikace zaměřený na vybranou cílovou skupinu. Provedením praktických cvičení spočívajících v analýze printových i audiovizuálních reklamních komunikátů v intencích základních psychologických teorií reflektuje opodstatněnost implikace psychologie do oblasti reklamy.
- Literatura
- doporučená literatura
- MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
- VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. info
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
- KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupín v reklamě. Marketing a komunikace, 2005. info
- HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. info
- KOLLÁRIK, T., SOLLÁROVÁ, E. Metódy sociálnopsychologickej praxe. Bratislava: Ikar, 2004. info
- KERN, H., METH, CH., NOLZ, H., PETER, M., WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. info
- DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. info
- PROCHASKA, J. O., NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy - průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
- Informace učitele
- Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2018/UBKTN039