UBKTN039 Psychologie reklamy

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2016
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Polakevičová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámení s psychologickým kontextem a aplikací psychologických teorií a postupů v oblasti reklamy.
Osnova
  • Základním východiskem je poukázat na možnosti využití poznatků z oboru psychologie při koncipování reklamy. Prostřednictvím obeznámení se s relevantními případovými studiemi z domácí i zahraniční provenience předmět demonstruje, jak zefektivnit jeden z nástrojů marketingové komunikace zaměřený na vybranou cílovou skupinu. Provedením praktických cvičení spočívajících v analýze printových i audiovizuálních reklamních komunikátů v intencích základních psychologických teorií reflektuje opodstatněnost implikace psychologie do oblasti reklamy.
Literatura
    doporučená literatura
  • MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
  • VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. info
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
  • KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupín v reklamě. Marketing a komunikace, 2005. info
  • HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. info
  • KOLLÁRIK, T., SOLLÁROVÁ, E. Metódy sociálnopsychologickej praxe. Bratislava: Ikar, 2004. info
  • KERN, H., METH, CH., NOLZ, H., PETER, M., WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. info
  • DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. info
  • PROCHASKA, J. O., NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy - průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
Informace učitele
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019.