UCJAACN1 Analýza cizojazyčné učebnice

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Jašková (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Jašková (cvičící)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
Po 16:25–17:10 M11
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
UCJAACN1/A: Po 17:15–18:00 PraPed, L. Jašková
Předpoklady
TYP_STUDIA(N)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsah předmětu: Studenti se na přednáškách seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu, dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka. Dále se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic a jejich částí. V seminářích budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří se na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při kterých se získá zpětná vazba pro následné hodnocení. Sylabus přednášky: 1. Tvorba učebnic 2. Katalogy kritérií 3. Analýza textů 4. Poslechové texty a cvičení 5. Učební úlohy 6. Motivace 7. Progrese gramatiky 8. Reálie a literatura v učebnicích 9. Interkulturní aspekty 10. Projekty 11. Internetová podpora učebnic 12. Evropský referenční rámec pro jazyky Sylabus semináře: 1. General methodology (checklist, aim specification, learning/teaching situation) 2. Analysing and evaluating coursebooks 3. Coursebook package 4. Language content I (grammar, vocabulary) 5. Language content II (pronunciation, discourse, appropriacy, varieties) 6. Type of syllabus and grading 7. Skills (specialised or full 4skill type) 8. Methodology I (learner needs, student´s role, study skills) 9. Methodology II (teacher´s role, teacher´s book) 10. Communicative coursebook 11. Localisation/nativisation of a communicative coursebook 12. ESP materials Literatura: Anderson, A. a Lynch, T.: Listening, Oxford University Press, 1988. Bausch, K. R. a Krumm, H. J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht, Francke Verlag, 1995. Cunningsworth, A.: Choosing Your Coursebook, Heinemann Publishers Ltd, 1995. Duff, A. a Maley, A.: Literature, Oxford University Press, 1990. Fried-Booth, D.L.: Project Work, Oxford University Press, 1986. Harmer, J.: Teaching and Learning Grammar, Longman Group UK Ltd, 1987. Hrehovčík, T.: Evaluation of Foreign Language Textbooks, Prešov, 2003 Kramsch, C.: Context and Culture in Language Teaching, Oxford University Press, 1993. Scrivener, J.: Learning Teaching, Heinemann ELT, 1994. Tomalin, B. a Stempleski, S.: Cultural Awareness, Oxford University Press, 1993.
Literatura
    doporučená literatura
  • Kramsch, C. Context and Culture in Language Teaching. info
  • Tomalin, B. a Stempleski, S. Cultural Awareness. info
  • Hrehovčík, T. Evaluation of Foreign Language Textbooks. info
  • Bausch, K. R. a Krumm, H. J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. info
  • Cunningsworth, A. Choosing Your Coursebook. info
  • Scrivener, J. Learning Teaching. info
  • Anderson, A. a Lynch, T. Listening. info
  • Duff, A. a Maley, A. Literature. info
  • Fried-Booth, D.L. Project Work. info
  • Harmer, J. Teaching and Learning Grammar. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020.